Læserbrev

Hvor er kroppen i Information?

21. oktober 2016

Hvor er kroppen i Information?

Balletanmeldelser, artikler om spiseforstyrrelser og temaer om sex, overgreb og prostitution – det er, hvad jeg kan læse om kroppen i min avis. Mærkeligt.

Kroppen bestiller dog andet end at bære hovedet rundt.

Det var særligt påfaldende i de tre uger med OL, hvor samtlige tv-kanaler og alle andre aviser var overfyldte med stof om konkurrencerne, medaljerne og idrætsfolkene.

Information var imidlertid blottet for OL-dækning – og mange af Informations læsere billigede garanteret det redaktionelle valg.

Jeg hører dog til en anden gruppe: Dem, der gerne havde set en original, kritisk eller begejstret dækning af sportsbegivenhederne.

Der var jo mange fascinerende øjeblikke, hvor man ikke bare så resultater af intensiv årelang træning, men hvor der skete det uventede, det uforklarlige og det helt ekstraordinære.

Selv om man skulle finde sport underlødigt, må man dog forholde sig til det som kulturfænomen. Der er masser af emner at skrive om.

Det kunne have været fint med en sjov, oplysende eller original klumme. Ikke om nationsdyrkelse eller medaljer eller jubel eller tårer, men et spadestik dybere.

Men måske er sport og krop et tabu i Informations redaktionslokaler?

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu