I kommentaren »Ung muslim: Højrefløjen radikaliserer mig« (19. november) skriver du, Ismahan Ismail Hersi, at du føler dig tvunget til at færdes i radikale islamistiske grupper på internettet. At du mødes med andre muslimer, hvor I bekræfter hinanden i jeres antidanske og islamistiske verdenssyn. At du flirter med radikal islam.
Du giver os i Dansk Folkeparti skylden for din ekstremisme, fordi vi tillader os at sætte grænser for den tiltagende islamisering af Danmark.
Men ved du hvad, Ismahan? Du har afsløret dig selv. Du er ikke dansker, og du har aldrig været det.
For hvis der ikke skal mere til end uenigheder med en politiker, før tvivlen om din danskhed indfinder sig, så har danskheden aldrig været rodfæstet i dit sind. Du tager ikke ansvar for dit liv og dine holdninger, men placerer dig selv i en offerrolle, hvor du giver andre skylden for, at du ikke føler dig dansk.
Du burde skamme dig over, at du flirter med radikal islam, når vi ude i verden ser, hvordan radikale islamister som Islamisk Stat og Boko Haram myrder og voldtager. Hvordan kan du dog finde deres had og vold tiltrækkende?
Jeg kan love dig for, at jeg aldrig vil stoppe med at råbe op om den islamistiske trussel, som flere og flere heldigvis får øjnene op for. Hvis du ikke bryder dig om det, så vil jeg foreslå, at du rejser.
I Dansk Folkeparti har vi netop vedtaget nogle rigtig gode udlændingestramninger, der blandt andet gør det nemmere for indvandrere at rejse hjem. Så hvis du ikke er dansk statsborger, er det måske bedst for alle, hvis du benytter dig af det tilbud.
Martin Henriksen er udlændingeordfører for Dansk Folkeparti
Og du Martin Henriksen med tilhængere er garant for at vore nye medborgere og deres tilhængere som bl.a. jeg ikke anser danskheden for noget særligt mere. Et er at du er skeptisk og årvågen om måske urolig for situationen, men hele din attitude og udtalelser generelt og her viser med al tydelighed at du ikke er et godt menneske.
Det er utroligt, at det kan være så svært at forstå, at der ikke er tale om bare politisk uenighed, men et angreb på den ene parts identitet.
Det er dig der burde skamme dig Martin
Debatten når nye infame lavpunkter når udlændingeordfører og medlem af folketinget Martin Henriksen svarer på den unge muslim Ismail Hersis forsøg på at analysere hvad der sker når hun som borger bliver stigmatiseret og eksluderet af det danske samfund.
I hendes indlæg 19.november konstaterer hun blot den banalitet man burde forvente var indlysende for et nogenlunde oplyst menneske og tilmed medlem af landets højeste ting: Nemlig at når man som ung ikke lukkes ind i fællesskabet men i stedet vendes ryggen til og konstant afvises – ja så søger man naturligvis mod andre fællesskaber. Det er en naturlig menneskelig reaktion.
Men er hvad Martin Henriksens svar den 24 november så til den analyse. Ismahin er ikke dansker og hun skal tage og rejse hjem. Hvad er det for et infamt svar Martin Henriksen? Hvis der er nogle der burde skamme sig – så er det dig. Du spreder hetz, splittelse, had . Og det virker for dig. Det giver stemmer, det ved vi godt. Men kønt er det ikke.
Thomas Kjær Jensen, dansker
Dommer Fæl
En såkaldt udlændingeordfører, der ikke kan fordrage udlændinge, fabler om noget så tåget som ’danskhed’ og dømmer andre mennesker, som en ikke ’stueren’ politisk hadprædikant, er efterhånden blevet noget af en trussel mod den såkaldte ’sammenhængskraft’ …
Ismail åbner modigt op for debat omkring hvordan og hvorfor radikalisme blandt de unger skabes.
Den tør Martin ikke gå ind i.
I stedet for bliver han personlig, og som han plejer, meget uvis politiker.
Martin Henriksen må forstå, at der er langt flere udanske borgere end dem med indvandrerbaggrund. Jeg selv repræsenterer en kulturradikal, venstreorienteret, pladderhumanistisk ... femte kolonne. Som underviser har jeg fordrejet hovedet på gymnasieungdom, som IT-udvikler i det offentlige sundhedsvæsen må jeg være mistænkt for at have plantet trojanske heste i systemerne, og som kulturformidlende pensionist optræder jeg som den hæsligste europæer og verdensborger. Jeg må derfor opfordre Martin Henriksen og ligesindede til ufortrødent at skride ind mod denne trussel mod fædrelandet.
Jeg vil anbefale Martin Henriksen at studere dagens indlæg af Peter Lauritsen med overskriften "Mens vi har bekymret os om de fremmede, er vi selv blevet truslen mod demokratiet"