Læserbrev

Posten er blevet dårligere og dyrere

Debat
29. november 2016

Er der ikke en politiker eller embedsmand, der kan forklare, hvorfor det samlet set er en fordel for Danmark med det moderniserede postvæsen.

Med vores moderniserede postvæsen er det ikke mere muligt at sende et brev fra den ene dag til den anden fra landes postkasser, alene af den grund at postkasserne kun tømmes et par gange om ugen.

Også prisstrukturen har været udsat for en gennemgribende modernisering, det vil sige, at det er blevet meget dyrere at sende breve, selv om servicen er blevet ringere. Hvem er det egentlig en fordel for?

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Inden for 2 måneder har jeg mødt op på 2 forskellige posthuse for at sende en pakke. Da de var udgået for de nødvendige blanketter på det første posthus, valgte jeg næste gang et andet, hvor farcen gentog sig. Jeg brugte en halv time på at få pakken sendt og kunne have brugt en hel, hvis ikke det havde været for en venlig og måske lidt flov postmedarbejder. I øvrigt var blanketterne bestilt fortalte de mig, men med de forsendelsestider, som PostNord har, kan det ikke undre, at de ikke var nået frem!

Maj-Britt Kent Hansen

Man kan vel dårligt se det som andet end én stor afviklingsmanøvre.

Og at pakkekunder skal jages over til f.eks. det private GLS - som underbetaler sine medarbejdere og tilbyder dem elendige arbejdsforhold - i erkendelse af, at sådan noget kan anstændige firmaer ikke konkurrere med ...

Så våger det ikke længe før Post Nord indfører produktet "selvhenter": betal for at hente din egen post hos afsenderen...