Folk

FOLK

Debat
21. februar 2017

Jesper Hoffmeyer

Hip hip hurra for formidlertalentet og biosemiotikeren her, biologiprofessor emeritus ved Københavns Universitet, 75 år i dag – nogle af dem lykkeligvis tilbragt med at skrive naturvidenskabsklummer her i bladet. Om livets tegn og tegnenes liv. Tak for dem.

Lars Seier

Trump får venskaber til højre til at briste. Således er denne fhv. sidegadevekselerer og sponsor af den borgelige tænketank Cepos, i dag skatteflygtning og milliardær, raget uklar med CEPOS-chef Martin Ågerup, der har kaldt Trump en ’afstumpet lystløgner’.

Lars Seier II

Seiers brud med Ågerup skete i weekenden på Facebook med følgende salve: ’Det er simpelthen bare ikke OK med din rolle i Cepos. Som borgerlig forventer jeg mig noget andet af Cepos og gider ikke mere. Farvel og tak til Cepos fra mig.’

Henrik Dahl

Spørgsmålet er nu, om skismaet også kunne tænkes at trække spor ind i et andet af Seiers gamle sponsorprojekter, Liberal Alliance. Eventuelle Trump-kritikere i partiet går stille med dørene. ’Sure gamle hvide mænd har også krav på respekt,’ mener ordføreren her.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her