Læserbrev

Wilders tabte ikke

22. marts 2017

I artiklen »Det hollandske arbejderpartis kollaps er en socialdemokratisk syge« (den 17. marts) faldt jeg over en formulering, som undrede mig.

Det drejer sig om den første linje i artiklen: »Mens verdens øjne hvilede på Geert Wilders’ manglende fremgang ved onsdagens hollandske parlamentsvalg, ramte valgets helt store lussing det nu detroniserede socialdemokratiske arbejderparti (PvdA).«

Det er den første del af citatet, som undrede mig, for undskyld, men Wilders’ parti gik altså frem: fra 15 til 20 mandater.

Nu er jeg ikke tilhænger af Wilders fremmedfjendske og islamofobiske politik, men hvorfor denne forkerte fremstilling?

I TV Avisen på DR blev det også fremstillet, som om Wilders havde tabt, og Mark Rutte havde vundet, selv om Ruttes parti gik otte mandater tilbage.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Jørgen M. Mollerup
Jørgen M. Mollerup anbefalede denne artikel

Kommentarer

Jørgen M. Mollerup

Når Wilders tabte, skyldes det, at han ikke gik så meget frem, som nogle havde frygtet.
Når Rutte vandt, skyldes det, at han ikke gik så meget tilbage, som nogle havde frygtet.
Det er ganske faktuelt.

Erik Rasmussen

En helt i gennem syg kommentar. Hvis det skal være standarden for nyheder fremover, så er alting jo ligegyldigt. Jeg antager, at du forsøger at fremkomme med en portion elitær sarkasme mod denne helt igennem demokratisk valgte trussel mod egohummanisternes og væmmeligboernes kulturrelativistiske "paradis". Der var engang, hvor man kunne forvente at læse sandheden, hele sandheden og kun sandheden i Information. Jeg beder til, at det må fortsætte sådan.