Læserbrev

Skattesnydere har også rettigheder

Debat
12. april 2017

På samme måde som fartsyndere nu har fået ret til på forhånd at vide, hvor der er opstillet kontroller, så »borgeren ikke unødigt behøver lette foden fra speederen«, må skattesnydere have samme rettigheder. Skattesnyderen skal på forhånd have ret til at vide, hvilke kontrolmekanismer skattevæsnet vil kunne bruge, så »borgeren ikke unødigt behøver indberette korrekt«.

Husk på at fartsyndere slår folk ihjel. Det er personfarlig kriminalitet.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Henning Kjær

Jeg blev også skuffet da jeg kunne læse at Skat ikke havde kontrolleret håndværkerfradrag i flere år. Det har kostet mig mere end en fartbøde, og nu er det for sent.

Anne Mette Jørgensen

Hvem har ikke hørt om håndværkerfradrag. Det var jo et kæmpe emne i valgkampen både før og efter.

Henning Kjær

Anne Mette Jørgensen, selvfølgelig har jeg hørt om håndværkerfradrag, men jeg vidste ikke at Skat havde indstillet kontrollen, og dermed givet fri leg for skattesnyd. På samme måde som der er fri hastighed uden fartkontrol.
Fartsyndere koster liv! og så nytter det ikke som fartsynder at klage over, at alle de andre ikke altid har tilstrækkelig opmærksomhed på trafikken eller at alle andre ikke er så dygtige trafikanter som man synes man selv er. Der skal være plads til alle i trafikken også de gamle og børnene.