Folk

Twitterfolk

Debat
24. april 2017
FOLK fra dagens avis

Jakob Dall

@realDonaldTrump

Forleden var det Jordens Dag, og det fik præsident Trump til tasterne: »I dag, på Jordens Dag, fejrer vi vores smukke skove, søer og land. Vi står sammen om at bevare vores nations naturlige skønhed’. Det lød jo alt sammen ganske godt, men ...

@mehdirhasan

... det klingede også lidt hult, syntes den britiske journalist og kolumnist Mehdi Hasan. Han svarede direkte på Trumps tweet: »Siger manden, der kaldte klimaforandringerne et kinesisk fupnummer og udnævnte en klimabenægter som chef for Miljøagenturet«.

@neiltyson

Lørdag afholdtes der videnskabsprotestmarcher verden over, og den amerikanske astrofysiker Neil deGrasse Tyson tweetede: »Vis mig en nation med en videnskabsfjendtlig regering, og jeg skal vise dig et samfund med svigtende sundhed, velfærd & sikkerhed«.

@SofieHagen

Søndag blev London Marathon afviklet, og sociale medier var fyldt med billeder af folk i spandex. Men der var også dem, der ikke løb med, bl.a. komiker Sofie Hagen: »Hvorfor skulle jeg løbe London Marathon, når jeg LIGE er blevet færdig med sidste års?«

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her