Læserbrev

Vend tilbage til rocken, Dylan

10. april 2017

Bob Dylan har gjort det igen, udgivet endnu et album – ovenikøbet en tredobbelt lp, der vist burde have været en single – fra den amerikanske sangskat. Samtlige numre er indspillet i afslappet 30’er-stil. Så afslappet, at jeg faldt i søvn flere gange undervejs. Det endte med, at min ellers tolerante kone forlangte, at den blev pillet af pladespilleren.

Som gammel Dylan-freak har jeg svært ved at fatte, at ham, der startede som en nyskabende folkrockkunstner og protesterede mod det konforme establishment i de tidlige tressere, nu er endt med at hylde mange af de samme kunstnere og komponister fra dengang.

Det er meget dårlig timing i en tid, hvor Donald Trump tromler frem med alle de gode gamle amerikanske værdier.

Den eneste lille undskyldning for dette forfald skulle da være, at han altid har provokeret sine kernefans. Tænk bare på den kristne periode i firserne.

Som gammel Dylan-fan bliver jeg ved med at købe hans udgivelser – nu, hvor vi er nået så langt. Men efter friluftkoncerten i Aarhus i 2015 til 800 kroner på en fugtig græsskråning uden benplads og med de sædvanlige forsinkelser – for så endelig at skulle føle sig hensat til et enkebal i afholdsforeningen – så er det slut med koncerter. Medmindre Dylan skulle vende tilbage til det mere rockede.

Post Scriptum: Tillykke med Nobelprisen. Så nåede du det alligevel.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu