Læserbrev

Kagl, krop og kronjuveler

26. juli 2017

En ægte mediemand har fået den celebre idé at optræde nøgen i radioen sammen med en ikke mindre selvkredsende mediekvinde. Medieliderligheden når nye højder og får nye aspekter. Deres savlende selvoptagethed serveres for folket på P1 fra primo juli måned i programmet Jeg er nøgen.

Så kan de tvangsindlagte licensbetalere selv forvisse sig om, at de seneste narcissister ikke lever forgæves. Narcissus var som bekendt en hovmodig ungersvend, der var så optaget af sig selv, at han til sidst forelskede sig i sit eget spejlbillede. Det kom der ikke noget godt ud af – kun ham selv og endnu mere ham selv.

Bemeldte selvbeskuende og mediesyge notabiliteter er Adam Holm, som dog næppe er ungersvend, og Alberte Clement Meldal, der efter sigende har noget i lommerne. Hvordan de ser ud i afklædt stand, må lytterne fabulere sig frem til. Figenbladene forekommer at være fjernet. Radioen kan dog endnu ikke afsløre detaljer herom. Det er muligvis en fordel.

Disse paradisiske populismeplaskere piller nu navle – og hvad de ellers piller i – for åben mikrofon. Den ene spørger den anden. Den anden svarer den ene. Sådan skrider selvglæden og underholdningen frem.

’Hold da op, det er et godt spørgsmål, du dér stiller. Det har jeg tænkt meget over. Jeg føler ligesom, at du rører ved noget meget centralt. Jeg bliver helt rørt. Det er meget rørende at mærke, hvordan jeg helt ind i mit allerinderste kan føle ægtheden i de dejlige emner, du disker op med. Du er også selv dejlig! Hvor har vi det godt! Nu får lytterne det endnu bedre! Hold kæft, hvor er vi fede, ja, altså ikke sådan bogstaveligt. Desuden kigger jeg udenom dét, jeg ikke kan se for mikrofonen og for bordkanten. Men det er bare så herligt at sidde her og fortælle alle de kære lyttere, hvor skønt vi har det, og hvor mange kloge ord, vi kan sige.’

Ja, det er altså ikke et citat fra samtalen, men et frit sammenkog af selvoptagetheden. Et skvulp fra gadekæret i Edens Have. Kagl for åben mikrofon. Tilbage står kun at høre – og især se! – hvad Eva kan bryste sig af, og hvordan hun gør det. Hvad Adam angår, mangler vi blot at se kronjuvelerne.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Niels Duus Nielsen
Niels Duus Nielsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Maj-Britt Kent Hansen

Det kan blive småt for enhver, og så må man åbenbart ty til medvirken i programmer som dette.

Samtalerne med gæsterne har egentlig ikke været uinteressante, men iscenesættelsen smagløs og unødvendig. Indtil videre er det vist kun Alberte og hendes gæster, der har optrådt nøgne. Adam og hans ditto har ikke villet.

Mindes, at vi tidligere har skullet lægge øre til Adams utroskab i radioen, og på tv besøge Alberte på landet i privaten. Det første pinligt, det andet lidet interessant.