Folk

FOLK

Debat
19. oktober 2017

Skribenter

Nu er også fhv. udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen aktuel med en erindringsbog. Den udkommer i næste uge og har titlen: Som blad i høst – Mit liv efter politik. Modsat andre erindringskunstnere skriver Ellemann selv sin tekst. Han er en god skribent.

Pressede

Ellemann røber, at han som formand for Venstre blev presset af sine partifæller Anders Fogh og Claus Hjort til at række hånden ud til Dansk Folkeparti – mod sin vilje: »For jeg respekterede ikke politikerne i Dansk Folkeparti – og jeg stolede ikke på dem.«

Nationalister

Om Dansk Folkeparti skriver Uffe Ellemann videre: »Der var ikke sammenhæng i deres politik og efter min mening ingen ansvarlighed i deres måde at forvalte stemmerne på … Jeg brød mig heller ikke om deres snævre nationalisme og fremmedfrygt.«

Eftersnakkere

Uffe Ellemann tager afstand fra at snakke DF efter munden: »De vil altid kunne skrue tonelejet en ekstra tand op og ender derfor med at løbe med de stemmer, begge bejler til. Så hellere give dem nogle over snuden, hvis man er uenig med dem.« Lyt, lyt, Løkke!

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Eva Schwanenflügel

Og lyt, oh lyt Mette Frederiksen!

Bjarne Bisgaard Jensen og Niels Duus Nielsen anbefalede denne kommentar