Læsetid 4 min.

Skråplanets fristelser

Trump med køkkenruller som populismens forbillede
Da Trump besøgte Puerto Rico efter orkanen Maria, var han så rundhåndet at dele køkkenrulle ud til de nødlidende.

Da Trump besøgte Puerto Rico efter orkanen Maria, var han så rundhåndet at dele køkkenrulle ud til de nødlidende.

Evan Vucci
13. oktober 2017

Billede af præsident Trump brændt fast på nethinden: den støjende præsidents håndtering af puertoricanernes katastrofe, da manden kastede køkkenruller i grams. Når styrtsøer af orkanstyrke har lagt ens ø i ruiner, er der selvfølgelig en del at tørre op.

Præsidenten betror sine omgivelser, hvor lykkelige de nødstedte var for besøget. Ikke at forglemme samt for hans regerings tre uger forsinkede »mirakuløse« indsats. Puertoricanerne var ikke glade. Trumps groteske adfærd har sat sving i rygter om demens.

Eller er han bare Donald Trump? Hvornår mon det martrede folk med høtyv og håndøkse marcherer mod Det Hvide Hus?

Et eksemplar af Berlingskes kommentatorfauna mente det skandaløst, at Trump må lide under en langt mere negativ presse end andre præsidenter. En enkelt bemærkning om Trumps utraditionelle facon lod kommentatoren dog falde, men lagde sig ellers på linje med det dominerende højreekstreme Trump-medie Fox News; Fox, hvis pålidelighed matcher præsidentens, sender døgnet rundt de ligesom plasticstøbte medarbejderes ubeherskede kommentarer til kvalitetsmediernes kritiske dækning af helten.

Få adgang til hele artiklen og uafhængig kvalitetsjournalistik.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Information.dk

Forsiden lige nu

Anbefalinger

• Brugerbillede for Tino Rozzo
    Tino Rozzo
  • Brugerbillede for Trond Meiring
    Trond Meiring
  • Brugerbillede for Marianne Borgvardt
    Marianne Borgvardt
  • Brugerbillede for Torben Ethelfeld
    Torben Ethelfeld
  • Brugerbillede for Benno Hansen
    Benno Hansen
  • Brugerbillede for Hanne Ribens
    Hanne Ribens
  • Brugerbillede for Katrine Damm
    Katrine Damm
  • Brugerbillede for Hans Larsen
    Hans Larsen
  • Brugerbillede for Sigurd Sørensen
    Sigurd Sørensen
  • Brugerbillede for Kristen Carsten Munk
    Kristen Carsten Munk
  • Brugerbillede for Eva Schwanenflügel
    Eva Schwanenflügel
  • Brugerbillede for Ingolf Bent Skipper
    Ingolf Bent Skipper
  • Brugerbillede for Torben K L  Jensen
    Torben K L Jensen
  • Brugerbillede for Bjarne Bisgaard Jensen
    Bjarne Bisgaard Jensen
  • Brugerbillede for Lise Lotte Rahbek
    Lise Lotte Rahbek
  • Brugerbillede for jørgen djørup
    jørgen djørup
  • Brugerbillede for lars søgaard-jensen
    lars søgaard-jensen
  • Brugerbillede for Frede Jørgensen
    Frede Jørgensen
  • Brugerbillede for Kurt Nielsen
    Kurt Nielsen
  • Brugerbillede for Poul Anker Sørensen
    Poul Anker Sørensen
  • Brugerbillede for Niels Nielsen
    Niels Nielsen
Tino Rozzo, Trond Meiring, Marianne Borgvardt, Torben Ethelfeld, Benno Hansen, Hanne Ribens, Katrine Damm, Hans Larsen, Sigurd Sørensen, Kristen Carsten Munk, Eva Schwanenflügel, Ingolf Bent Skipper, Torben K L Jensen, Bjarne Bisgaard Jensen, Lise Lotte Rahbek, jørgen djørup, lars søgaard-jensen, Frede Jørgensen, Kurt Nielsen, Poul Anker Sørensen og Niels Nielsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Brugerbillede for Poul Anker Sørensen
Poul Anker Sørensen

Igen lige i plet !

Tino Rozzo, Hanne Ribens, Katrine Damm, Kjeld Jensen, Hans Larsen, Kristen Carsten Munk, Eva Schwanenflügel, Torben K L Jensen, lars søgaard-jensen, Frede Jørgensen, Erik Christensen og Bjarne Tingkær anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Eva Schwanenflügel
Eva Schwanenflügel

Spot on, Georg Metz!
Tror nu ikke den martrede befolkning behøver at ty til høtyve og håndøkser, når de uden større besvær kan anskaffe sig deres eget private våbenarsenal alla Stephen Paddock :-O

Brugerbillede for Sigurd Sørensen
Sigurd Sørensen

Hatten af Georg.
Bedre har du i årevis ikke svunget din pen.
Fremragende og med ubændig energi formidler du, at dette truende vanvid trænger langt og dybt ind i vores midte - og rykker mig, om det kun er for en kort stund, ud af min af min voksende følelse af træthed og paralyse. Dit skriveri i dagens avis, som hører til det glædeligste i mine oplevelser med den mindst ringe, viser, at det kan lade sig gøre at genvinde energi og vilje.

Tino Rozzo, Trond Meiring, Bjarne Bisgaard Jensen, Hanne Ribens, Torben K L Jensen, Eva Schwanenflügel og Frede Jørgensen anbefalede denne kommentar
Brugerbillede for Hanne Ribens

Da jeg så billederne af Trump kaste køkkenruller ud til poertoricanerne, som var blevet ramt af en katastrofe, tænkte jeg at det var fake, en joke en manipoleret vidio, men det viste sig at være SANDT! Jeg må indrømme at jeg er rædslenslagen over, at man kan betro en så åbenlys idiot til en så stor magt! Det er en sindssyg tanke at den mand har adgang til "knappen" til atomvåbnene! Og når man tænker på at det er pengene der giver adgang til de politiske topposter i U.S.A. så kan man dårligt betragte det som et demokratisk samfund! Tak Georg Metz.

Tino Rozzo, Trond Meiring, Niels Nielsen, Bjarne Bisgaard Jensen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar