Læserbrev

Råb, slag og spark skal ikke honoreres

16. december 2017

Det er nemt at være forarget og moraliserende, når man ikke selv byder ind med et eneste konstruktivt forslag til, hvordan man skal håndtere de afviste asylansøgere, der modsætter sig hjemsendelse.

Det kan jeg konstatere efter at have læst Emil Vatanis indlæg i Information mandag den 11. december.

Efter flere historier om afviste asylansøgere, der med vold og magt modsætter sig udvisning, har DF foreslået, at man bedøver eller på anden vis beroliger de personer, der opfører sig mest problematisk.

Jeg indrømmer, at det bestemt ikke er en optimal løsning; men hvis folk ikke frivilligt accepterer hjemsendelse og helt ukontrolleret råber, slår og sparker, når politiet eskorterer dem om bord på flyet, så bliver vi fra politisk hold nødt til at give de involverede myndighedspersoner nogle beføjelser.

Det kan ikke nytte noget, at vi som samfund giver efter for vores egne love og regler, så snart et par afviste asylansøgere stritter lidt imod. I Danmark er ingen hævet over loven, heller ikke de mennesker, der ter og skaber sig.

Martin Henriksen, udlændinge- og integrationsordfører, Dansk Folkeparti

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Eva Schwanenflügel

Martin Henriksen,
Nu tager vi lige et åndedrag...
Det er mennesker du vil sende ud af landet, selvom de er skræmt fra vid og sans.
Selvom det er børn, der risikerer voldtægt, og kvinder ligeså.
Selvom de alle risikerer at havne i tortur-fængsler, fordi de har udtrykt kritik af regimet - ytringsfrihed - så er det ligemeget?
Jeg troede Dansk Folkeparti var bedre end det.

ingemaje lange, Katrine Damm og Frede Jørgensen anbefalede denne kommentar