Folk

FOLK

Debat
16. januar 2018

Filosoffer

#MeToo risikerer at »indlejre sig som et moralsk kodeks,« så ingen længere tør tage chancer, frygter filosof Anders Fogh Jensen. Så »hellere en verden, hvor min datter kan blive taget på røven som praktikant«, siger han til Berlingske.

Projektmennesker

#MeToo er udtryk for det paradoks, mener Fogh Jensen, at ’projektsamfundet’ (Jensens filosofiske slagnummer) fordrer, at ’projektmennesket’ hele tiden er innovativt og bryder reglerne, men alligevel er det dem, der overholder reglerne, der bliver belønnet.

Grænseoverskridere

Fogh Jensen er den seneste i rækken af, fortrinsvis mænd, der har den læsning af #MeToo, at når man pludselig ikke må rage på praktikanten længere, uden at folk bliver forargede, så går det ud over alles muligheder for at overskride enhver type grænse.

Tavshedsbrydere

Faktisk har Anders Fogh Jensen slet ingen datter, erkendte han i søndagens Deadline. Alligevel er udtalelserne udtryk for usædvanligt mandsmod, lader filosoffen forstå. Normalt holder han sig fra kønsdebat. »For får man først feministerne på nakken,« som han siger.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Jamen det er jo, det jeg siger, Information Er altså skæg indimellem, og ham der filosof-typen han er altså også rigtig skæg.
Først tænkte jeg et kort øjeblik, hvad hans datter mon mente om sagen, men hvorfor spekulere nærmere over det, når han nu ikke har een ;)

Eva Schwanenflügel, Troels Ken Pedersen, Trond Meiring, Niels Duus Nielsen, Lise Lotte Rahbek og Thomas Tanghus anbefalede denne kommentar
Niels Duus Nielsen

Ja, jeg forstår heller ikke, hvorfor folk ikke synes, at det er sjovt at læse Information. Avisen er rimeligt god til at fremstille virkeligheden som den er, og det er efter min mening altid sjovt, når det afsløres, at kejseren ikke har noget tøj på, uanset hvem kejseren er. Kald det skadefryd, kald det sort humor, morsomt er det sgu!

Eva Schwanenflügel, Trond Meiring og Katrine Damm anbefalede denne kommentar
Troels Ken Pedersen

Såøh, han har ikke en datter. Har han mon en praktikant?

Eva Schwanenflügel

Grænseoverskridende handlinger er altid bedst, når de går ud over andre istedet for én selv.
Lommefilosofi, 25 øre, tak ;-)