Folk

FOLK

19. januar 2018

Ofre

Der er mildest talt urolige tider i norsk håndbold. Nora Mørk, der er en af verdens bedste kvindelige håndboldspillere, fik i efteråret sin telefon hacket. Siden da er 31 private billeder af hende blevet spredt på internettet. En 20-årig mand har tilstået ugerningen.

Krænkere

Kort efter kom det Nora Mørk for øre, at billeder også cirkulerede rundt blandt hendes kolleger på det norske herrelandshold. Det blev Nora Mørk, forståeligt nok, rasende over. Hun har krævet en offentlig undskyldning af herrerne og det norske håndboldforbund.

Hensynstagere

Det har håndboldforbundet afvist. »De siger, at det ikke er hensigtsmæssigt, men at jeg kan få en privat undskyldning,« siger Mørk til VG. »Men jeg føler mig alene. Så det er uhensigtsmæssigt for mig, hvis jeg skal komme videre.« Hun overvejer nu at stoppe på landsholdet.

Anførere

Herrelandsholdets anfører, Bjarte Myrhol, nægter anklagen. Og så er han i øvrigt utilfreds med, at Nora Mørk kritiserer landsholdet netop nu under EM. Så utilfreds, at han har ringet til Nora Mørk og givet hende en røffel på grund af den dårlige timing.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Eva Schwanenflügel
  • David Zennaro
Eva Schwanenflügel og David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu