Folk

FOLK: Uma Thurman

Debat
5. februar 2018

Uma Thurman I

Under overskriften »This is why Uma Thurman is mad« kunne man lørdag i New York Times læse et interview med den amerikanske skuespillerinde om hendes voldsomme oplevelser med seksuelle overgreb i Hollywood.

Uma Thurman II

Hun var 16 år gammel, da hun første gang blev voldtaget. Af en 20 år ældre skuespiller.

»Da jeg kom hjem, stod jeg foran spejlet og kiggede på mine hænder og var så vred på dem over, at de ikke var blodige og mærket,« husker hun.

Harvey Weinstein

Thurman lærte Harvey Weinstein at kende midt i hypen efter Pulp Fiction, hvor hun spillede en central rolle. Den store producer fortalte om alle de fantastiske fim, de skulle lave sammen. Og så bad han hende gå nøgen i sauna med sig, kastede sig over hende og truede hende med at ødelægge hendes karriere, fortæller hun.

Uma Thurman III

Hun fortæller i interviewet, at hun har det dårligt over alle de kvinder, der efter hende blev forulempet af Weinstein.

»Jeg er både en person, der blev udsat for det, og en person, der var med til at lave røgsløret omkring det. Det er en mærkelig position,« siger hun.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Torben Lindegaard

Ambra Battilana Gutierrez er den italienske model, der bar en mikrofon i New York politiets aflytningsoperation mod Harvey Weinstein. Jeg forsøger at huske navnet, for hvis hun nogensinde får filmrolle, så vil jeg se filmen. Jeg er ret sikker på, at hun er et lysende talent - og hun har i hvert fald ben i næsen, også i den grad.

Politiets optagelser af Harvey Weinsteins forsøg på at få hende med ind i brusekabinen er blevet offentliggjort på nettet. Hver gang jeg hører optagelsen, så bliver jeg ret overbevist om, at nu er det lige før, hun går med i brusebadet - og i hvert fald troede Weinstein at bare en smule mere pres, så var sagen klar.

Ambra Battilana Gutierrez's videre skæbne i tiden efter hun afslog intimt samvær med Harvey Weinstein, er i øvrigt forargelig. Hun blev hængt ud i pressen som en afpresser; hvilket havde store konsekvenser for både hendes karriere og sociale liv.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/13/italian-beauty-queen-says-lif...