Folk

FOLK

Ingen X Factor uden Thomas Blachmann. Programmet rykker til TV 2 - og det gør han også.

Ingen X Factor uden Thomas Blachmann. Programmet rykker til TV 2 - og det gør han også.

Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Debat
12. april 2018

Blachman

X Factor skifter kanal, men seersuccesens skaldede dommer, Thomas Blachman, følger med, for »der er intet program uden mig«, som han siger. TV 2 har dog ikke helt opgivet fornyelsen: Fremover kan hele bands stille op i talentshowet.

Altruisme

Blachman forsætter ikke for pengene, men for ungdommens skyld:

»Jeg samler ikke på golfkøller eller dyre rødvine. Jeg er blot til rådighed for en ungdom, der sidder på YouTube og Netflix og ikke er en del af den store kollektive oplevelse af flow-tv.«

Cirkusrevyen

Der bliver ingen royale grin i årets Cirkusrevy. Af hensyn til tabet af prins Henrik udgår Ulf Pilgaards faste parodier af både prinsgemalen og dronning Margrethe. Revyen ønsker ikke at behandle kongehuset ondskabsfuldt, men garanterer for masser af andre grin.

#Sellout

Peter Schmeichels værtsrolle på den statsejede tv-station Russia Today har fået Benny Engelbrecht (S) til tasterne på Twitter:

»Jeg synes, det var slemt, da Schmeichel var frontfigur hos spiludbyderen Tipico, men det var jo vand ved siden af det her #sellout

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her