Læserbrev

Er visionen ringere kvalitet på universiteterne?

To procent-besparelserne på universiteterne forringer uddannelsernes kvalitet, men det er i strid med politikernes udmeldinger
10. april 2018

Universitetsstuderende mangler kvalitet, øvelsestimer og feedback. Hvordan harmonerer det med besparelser, der kun skulle ramme bureaukrati og administration?

Universiteterne lider stadig under to procent-besparelser. Jeg tror ikke, at det er nogen hemmelighed, at det har ramt kvaliteten på vores uddannelser.

Som sociologistuderende på Københavns Universitet kan jeg personligt sige, at holdtimer, som skal sørge for ordentlig indlæring af vores pensum, næsten er forsvundet. Samtidig får vi ingen feedback på vores eksamensprojekter og opgaver. Af instituttet opfordres vi i afmagt til at give hinanden feedback.

Med al respekt kan mine medstuderende ikke give feedback på noget, de er lige så meget i tvivl om, som jeg selv er.

Min uddannelse til sociolog bliver ringere, end hvis jeg havde startet for bare tre år siden. Jeg har ikke hørt en eneste politiker, der mener, at besparelserne skal føre til ringere uddannelsesniveau. Men det gør det. Så kære politikere, drop besparelserne eller vær ærlige.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Eva Schwanenflügel
Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu