Kommentar

De digitale annonceringsstrategier virker hjernedøde

Hvorfor regner algoritmerne med, at jeg vil købe et par cowboybukser fuldstændig magen til dem, jeg lige har købt?
18. juni 2018

I den norske forfatter Jan Kjærstads nye roman, Storefjeld, optræder en dommer med smag for cocktails. Undervejs bliver man præsenteret for en Vodka Martini og en Long Island Iced Tea – der trods navnet består af vodka, gin, tequila, rom og triple sec med lidt cola og sourmix i. Ingen te!

Derefter kommer i tur og følge Old Fashioned, Manhattan, Bloody Mary, Mint Julep, Cosmopolitan, Gimlet, Black Russian og El Diablo. Kjærstad må have moret sig kongeligt. Men da jeg selv mildest talt er cocktail-analfabet, googlede jeg opskrifterne på min iPhone, mens jeg læste. Nysgerrig er man jo, og det virkede faktisk, som om der var noget i teksten, jeg ikke forstod, når jeg ikke vidste, hvad det var, dommeren sad og drak på sin yndlingscafé eller foran tv’et i sin ensomme lejlighed.

Resultat: Min telefon svømmede over med annoncer for cocktailbøger og cocktailopskrifter.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Bjarne Bisgaard Jensen
  • Katrine Damm
  • Eva Schwanenflügel
  • Lise Lotte Rahbek
  • Thomas Olsen
  • Grethe Preisler
Bjarne Bisgaard Jensen, Katrine Damm, Eva Schwanenflügel, Lise Lotte Rahbek, Thomas Olsen og Grethe Preisler anbefalede denne artikel

Kommentarer

Man kan jo indstille sin computer, så den sletter alle cookies, når man slukker den. Men tak for opskrifterne :-)