Klumme

Måske vi skulle vende ryggen lidt mere til naturen

Der går rod i mit kompas på en campingplads. For der vender man sig indad mod hinanden i stedet for udad mod verden. Og hvad ligner nu det!?
Der går rod i mit kompas på en campingplads. For der vender man sig indad mod hinanden i stedet for udad mod verden. Og hvad ligner nu det!?

Pia Hansen

27. juli 2018

Jeg har observeret det på campingpladser overalt i Danmark: Forteltet på campingvognen vender indad mod pladsen, væk fra naturen, gerne med udsigt til det fælles tissehus og en afbrændt plæne med skraldespande. Campingvognen vender derved blasert ryggen til det svimlende vue over klipperne og havet på Bornholm, søerne i Silkebord eller Gudenåens snoninger Jylland igennem.

For har man set én solnedgang, har man set dem alle, ik’, lillemor? Det er derimod spændende som en anden Barnaby at tælle, hvor mange gange ham tyskeren fra den gustengrå autocamper går på lokum. »

Det er nok den grillede kylling fra i går,« siger de til hinanden.

»Man skal passe på med grillet kylling.«

Sådan tænker vi, som vi ligger der. Os, de nye campister fra storbyerne, der ifølge alle livsstilseksperttyper vælter ind på Danmarks campingspladser i disse år, men tydeligvis ikke fatter, hvordan man gør. Som skæve tænder, der vender udad mod verden i de snorlige rækker af fint indadvente telte, ligger vi og tænker,  som vi har fået for vane, at vi har fat i den lange ende.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Eva Schwanenflügel
  • Ejvind Larsen
  • David Zennaro
Eva Schwanenflügel, Ejvind Larsen og David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

David Zennaro

Måske er det også fordi mange campister er aktive og derfor oplever solnedgangen på ture.

Randi Christiansen

Hvad er der nu galt med privatlivets fred og frivilligt, lystbetonet fællesskab - også på en campingplads?