Klumme

En 40-årig mand, der spiller computer, er ikke noget kønt syn. Men jeg gør det alligevel

Computerspillende fædre punkterer forestillingen om den veldrevne børnefamilie. Kan man overhovedet tage dem seriøst? Bør man?
30. august 2018

På denne tid af året føler jeg mig altid gammel.

Ikke fordi nye studerende starter på universiteterne i en tilsyneladende stadig yngre alder og laver ølstafetter i Ørstedsparken i regnvejr. Den slags registrerer jeg dårligt nok. Ja, OK, jeg så dem selvfølgelig fra ladcyklen, da jeg i mandags kørte hjem fra skolen, hvor min yngste søn lige er begyndt i børnehaveklasse. Men det er mange år siden, at sådan en forbikørsel kunne sætte tanker i gang.

Nej, det er fordi NFL-sæsonen starter. Og samme aften skulle jeg vælge mit hold i et computerspil, som hedder Fantasy Football. Fantasy Football fungerer rigtigt fint, når man er i 20’erne, men hvis jeg gerne vil matche min alder, burde jeg helt sikkert være stoppet med at spille det for mange sæsoner siden.

En minimumsstandard

En mand på 40 år, som sidder forkrampet foran computeren og vælger NFL-spillere til sit hold, er ikke et kønt syn. Måske er det ligefrem umodent. Sådan tror jeg, min kone ser på det. Som når chefer ikke vil have, at deres medarbejdere går i shorts, for nu at perspektivere til en af sommerens store debatter. Der forventes en minimumsstandard.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Peter Tagesen
  • Trond Meiring
Peter Tagesen og Trond Meiring anbefalede denne artikel

Kommentarer

Rune Biskopstö Christensen

Er det en trøst, at du statistisk set, nogenlunde er stereotypen på den helt normale gennemsnitlige person der gamer? :)

Claus Nielsen, Torben K L Jensen, Peter Tagesen og Trond Meiring anbefalede denne kommentar
Casper Kølbæk

Forstår ikke helt problematikken. Hvis dine børn og din familie ellers trives, hvad er der så galt i du har interesser?

Peter Tagesen

Herregud. Jeg er 46 og spilder stadig tid i World of Warcraft. Dog en hel del mindre end tidligere. Men jeg har da kendskab til et dansk ægtepar i 70erne, der raider i spillet på højeste niveau.

Peter Tagesen

Jeg deltog i en tråd i en dansk World of Warcraft-gruppe på fjæsen for et halvt års tid siden. En spurgte hvor gamle vi andre var og tråden blev godt nok lang (og er vist stadig aktiv endnu). De fleste lå omkring 30 til 50 år og en god sjat var under 30 år. Men der var altså også en betragtelig del, der havde rundet de 50 og 60 år selv om antallet langsomt, men sikkert fadede ud des højere man kom op. :)