Læserbrev

DFU-formand: Angrebene på min kronik er fyldt med fordomme og selvtilfredshed

Kristian Hegaard (R) kommer ikke med nogen sønderligt konkrete bud på, hvordan vi løser klimaudfordringen, men skriver, at jeg vender det blinde øje til klimakampen. I stedet for at præsentere løsninger tyr han til det gamle politiske trick om at skrive en masse ting, som din modstander ikke har sagt, skriver Chris Bjerknæs, der er landsformand for Dansk Folkepartis Ungdom
16. august 2018

Som reaktion på min kronik i Information den 3. august skriver folketingskandidat for De Radikale, Kristian Hegaard, fredag den 10. august, at jeg vender det blinde øje til klimakampen.

Jeg kalder ellers klimakampen for en af min generations største udfordringer og kommer blandt andet med bud på, hvordan vi kan forbedre den: blandt andet ved at investere i grøn teknologi, droppe de mange flyrejser og tænke mere over, hvordan vi lever vores liv, får flere grøntsager på tallerkenen og fører en mere ambitiøs dyrepolitik.

Så kære Kristian Hegaard, da du fik dit kunstigt fremstillede plantefars galt i halsen, så skyldtes det nok nærmere, at du ikke selv kommer med nogen sønderligt konkrete bud på, hvordan vi løser klimaudfordringen, får flere til at leve sundere og forbedrer dyrevelfærden.

I stedet tyr du blot til det gamle politiske trick om at skrive en masse ting, som din modstander ikke har sagt, så du kan fremstille dig selv som den gode, radikale folketingskandidat højt på strå, der skriver nedladende om en DF’er.

Se, dét er en kliché uden klimakamp. Måske er det dig, der burde melde dig ind i kampen i stedet?

Chris Bjerknæs er landsformand for Dansk Folkepartis Ungdom

Læs også
Er det sundt at leve vegansk? Næppe, lyder svaret fra dagens kronikør. Her foto fra en vegansk festival.
Læs også
Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Kim Folke Knudsen
Kim Folke Knudsen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Stakkels DSU-formand. Men trøst dig Bjerknæs, for, som den gode bog skriver, salig er de fattige i ånden, for de skal arve jorden. Så din tid kommer.

Kim Folke Knudsen

Hvor får vi dog meget at vide om DF´s holdninger til klimapolitik og økologisk omstilling af produktionen. Jeg takker for det indholdrige og fyldestgørende svar i ovenstående indlæg fra DFU formanden Chris Bjerknæs.

Vi har fået at vide af Mikkel Dencker (DF), at klimapolitik er et trosspørgsmål. Så skal vi vel henvende os i kirken kan jeg forstå og ikke til partierne ?.

Jeg kan forstå, at jeg skal vælge flyrejser fra. Gælder det også DF´ere, som frekventerer Bruxelles.

De flere grøntsager på tallerkenen.Husk tvangsfrikadellen, som i er så optaget af bliver fast del af menukortet i børneinstitutionerne.

Den ambitiøse dyrepolitik. Ja det ser vi tydeligt med alle dyretransporterne lige ned gennem Jylland og videre ud i Europa til fjerne slagterier. Det har vist ikke ændret sig så meget siden DF fik 21,1% af stemmerne.

Det lover godt for den kommende valgkamp ( altså debatniveauet ).

Christian De Thurah

For nu at snakke om noget helt andet: Kunne vi ikke snart slippe for det forvrøvlede udtryk "at vende det blinde øje til"? Man kan "vende det døve øre til", idet ørerne sidder på hver sin side af hovedet, men da øjnene fungerer parallelt, kan man ikke vende det blinde til uden samtidig at vende det seende til.

Peter Knap, Minna Rasmussen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar