Thilo Sarazzin
Det engang så fremtrædende bestyrelsesmedlem af Deutsche Bundesbank vil ikke af med sit partikort til SPD. Nu er han på vej med ny islamkritisk bog, og endnu engang prøver partiet at fryse økonomen ud, for partiregler umuliggør eksklusion.
Mø
Danmarks bedste bud på en verdensstjernesangerinde fylder 30 i dag og fejrer det ved at give koncert i Budapest. Træde ind i de voksnes rækker nægter hun. Til BT siger hun: Siden jeg var teenager, har jeg altid været bange for at blive voksen. Det er også skræmmende.
Gaypridere
Budskabet er godt nok til, at det tåler gentagelser. Således også i år: Der skal være plads til alle seksuelle orienteringer, og folk (voksne, samtykkende) skal have lov at udleve dem i total frihed. Den københavske Gay Pride-uge begynder i dag under kun moderat politibeskyttelse.
V.S. Naipaul
Under få himmelstrøg i verden er den seksuelle frihed større, men ikke nødvendigvis den seksuelle kvalitet. Som denne just afdøde forfatter udtalte:
»For mig fremkalder ordet Skandinavien ikke andet end skræk, det er et ord af is og død og sure samlejer.«