Klumme

Karen Syberg: Sommeren har næsten været mere, end vi kunne overkomme

Det har tit været for varmt at spise ude, det har været for varmt til andet end det allermest nødvendige havearbejde. Under følelsen af at være et utaknemmeligt skarn lurer tanken på klimaforandringerne
En uoverkommelig sommer går på hæld, skriver Karen Syberg.

En uoverkommelig sommer går på hæld, skriver Karen Syberg.

Peter Nygaard Christensen

27. august 2018

I aftes fandt jeg ud af, hvorfor pindsvinet tidligere på sommeren holdt mig vågen i tre stive klokketimer, mens det splittede visne blade i småstumper. Forklaringen kom trippende og gnuflende i skumringen: to fuldt færdige pindsvin i lidt under halv størrelse, unger, der grangiveligt lignede deres mor.

Hun havde været i færd med at bygge rede, som enhver gris med respekt for sig selv gør, hvis den ikke forhindres af en farebøjle, det instrument, som en farende so fikseres med i nutidens svinestalde.

Nu kan afkommet klare sig uden for reden, jeg kan iagttage dem, mens de roder og regerer. Den ene ser ud til at have fundet en bille, den anden virker stærkt optaget af, hvad der befinder sig inde i margueritterne. Lad den bare rode. De er alligevel afblomstrede.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.

Prøv en gratis måned og få:
  • Alle artikler på information.dk
  • Annoncefrit information.dk
  • E-avis mandag til lørdag
  • Medlemsfordele
0,-
Første måned/herefter 200 kr/md. Abonnementet er fortløbende.
Prøv nu

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Eva Schwanenflügel
  • Kristen Carsten Munk
  • Dina Hald
  • Katrine Damm
  • Hans Larsen
  • Torben K L Jensen
  • Lise Lotte Rahbek
  • Ejvind Larsen
  • David Zennaro
  • Trond Meiring
  • Poul Anker Sørensen
Eva Schwanenflügel, Kristen Carsten Munk, Dina Hald, Katrine Damm, Hans Larsen, Torben K L Jensen, Lise Lotte Rahbek, Ejvind Larsen, David Zennaro, Trond Meiring og Poul Anker Sørensen anbefalede denne artikel

Kommentarer