Læserbrev

Det er et tab for Danmark, at ressourcestærke unge muslimer forlader landet

Vi føler os konstant under angreb på baggrund af vores hudfarve og især religion. Vi glemmer alt for ofte, hvor store fremskridt der faktisk er sket på integrationsområdet
22. oktober 2018

Forleden dag stødte jeg på en god kammerat, Ibrahim, som jeg ikke havde set længe. Han forklarede mig, at han nu er fast besluttet på at pakke kufferten og forlade Danmark, så snart han har færdiggjort sin uddannelse til sommer. En ung mand, som er født og opvokset i Danmark, taler flydende dansk og passer sin skole.

Danske muslimer bliver nærmest dagligt konfronteret med, at vi ikke kan være danske og troende muslimer på samme tid. Vi skal hele tiden være i forsvarsposition.

»Smid tørklædet og meld dig ind i Danmark!« lyder det seneste budskab fra Dansk Folkeparti. Hvis det dog bare var det eneste.

Det er bemærkelsesværdigt, at vi i dag har en stor del danske muslimer, der opfylder alle krav, som politikerne har stillet de seneste mange år. Alligevel føler vi os konstant under angreb på baggrund af vores hudfarve og især religion.

Desværre er min ven Ibrahim ikke et enkeltstående tilfælde. Jeg har mødt flere unge med minoritetsbaggrund, som ligeledes ønsker at forlade Danmark i fremtiden. Jeg kender folk, som allerede har taget skridtet og er rejst væk. Som min gode ven, der er flyttet til Jordan, sagde:

»Her slipper jeg for konstant at skulle forklare og forsvare alt, hvad der har med min religion at gøre.«

Lad mig slå fast, at jeg på ingen måde mener, at integrationen er ideel i dag, men vi er nødt til at have proportionerne i orden. Vi glemmer alt for ofte, hvor store fremskridt der faktisk er sket på integrationsområdet.

Det er desværre de fagligt og økonomisk stærke, der forlader Danmark.

På flere måder er det et tab for landet. Fordi fællesskabet har betalt for en god uddannelse for de pågældende, fordi det er i alles interesse at holde på kvalificeret arbejdskraft, og fordi vi mister gode landsmænd. Gode venner, dygtige kolleger og engagerede mennesker i foreningslivet, som Danmark bliver fattigere af at sige farvel til.

Til tider har jeg selv tænkt på, at der muligvis ikke er plads til mig i fremtidens Danmark. Men jeg har ikke planer om at forlade landet. Jeg har dog et stort ønske om, at jeg en skønne dag kan åbne en avis eller tænde for fjernsynet uden konstant at lægge øre til, hvor stor en byrde min hudfarve, religion eller trosfæller er for samfundet.

Soma Mayel var syv år gammel, da hun kom til Danmark fra Afghanistan i 2001.
Læs også
Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Folketingsvalget er forbi, men magten skal stadig holdes i ørerne.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement. Første måned er gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Viggo Okholm
  • Hans Larsen
  • Espen Bøgh
  • Maj-Britt Kent Hansen
Viggo Okholm, Hans Larsen, Espen Bøgh og Maj-Britt Kent Hansen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Eva Schwanenflügel

Ehab Atiqa, det glæder mig at du bliver i Danmark, ihvertfald foreløbigt.
For du har ret, vi er under ingen omstændigheder tjent med at unge, veluddannede mennesker forlader vort land.

Der har været alt for meget fokus på 'de fremmede', 'udlændinge', 'migranter', 'muslimerne', og hvad folk ellers benævnes, og det har desværre medført en del had og hverdagsracisme i krogene, samt forskelsbehandling på det retspolitiske og sociale område, for ej at tale om mediernes dækning, der har været meget enøjet til tider.

Men jeg tror og håber på, at vinden er ved at vende.
Mange har meget mere positive oplevelser af deres muslimske kammerater i skolen og på arbejdspladsen end visse politikere giver udtryk for.
Og DF har altså kun opbakning fra 17-20% af vælgerne.
Klimaændringer og global opvarmning er - især efter denne rekordvarme sommer - nu indtaget førstepladsen over emner danskerne bekymrer sig om, og det vil tage til.
Hvad der i den grad også er på tide..

Så bid dig fast, der er meget at kæmpe for i Danmark, og andre grupper end muslimer hetzes.
Grådigheden udpiner vore samfund og ødelægger planeten.
Kæmp for alt hvad du har kært.
Det er jo dit land på godt og ondt, ikke? :-)

ingemaje lange, Arne Thomsen, Viggo Okholm og Pia Thy anbefalede denne kommentar

MINDST 75% af befolkningen bakker op omkring eller ønsker STRAMMERE kurs mod især muslimer og deres ideologi, dette både målt i partier (mandater) og i direkte meningsmålinger.

At nogen i ramme alvor stadig fremfører, at det kun er Dansk Folkeparti (og NyeBorgelige og StramKurs) som ønsker styr på den især muslimske gruppe, er absurd og er at lyve for sig selv, hvilket kun kan ske når man befinder sig i et ekkokammer af ligesindede.

Siden Socialdemokraterne for 3 år siden valgte Mette Frederiksen som ny partileder, har S med fuld opbakning fra deres vælgere og deres kongres valgt at følge meget stram udlændingepolitik der matcher eller ligefrem overgår Dansk Folkepartis politik på området.

Faktisk er en meget stram udlændinge politik blevet et kardinaltpunkt i forhold til partiets troværdighed.

At Socialdemokraterne, som er Danmarks største parti, udsteder en garanti for fortsat at stramme op, skyldes jo, som Mette Frederiksen udtrykker det, "at vi faktisk mener det"...

Selv Socialistisk FolkeParti mener, at islam i Danmark som udgør et stort problem.

Partiets leder Pia Olsen Dyhr siger det meget, meget klart og lige fra hjertet:
"Muslimer, der mener, at sharia står over dansk lov, skal lære, at her i landet står dansk lov over alt.«

Der er altså kun Enhedslisten og Alternativet der er totalt argumentresistente, for at bruge et mere politisk korrekte udtryk, mens det ekstreme yderfløjsparti Radikale, efter at deres leder lige var et smut ude i ghettoens virkelighed, endnu ikke har besluttet sig for hvad de egentlig mener

De Radikales leder morten Østergaard har dog hårdt presset og nødtvunget en kort overgang måtte indrømme, at der faktisk er problemer med at havde en antidemokratisk, diskriminerende og undertrykkende ideologi som Islam til at forenes med vores verdslige demokrati og kultur, hvilket vel er endnu et lod i den islamkritiske vægtskål. Nu mangler vi så bare, at de faktisk handler på den erkendelse, omend det virker til at være fuldstændigt glemt.

Så anset hvor meget gammelkommunisterne, cirkusartisterne og de kulturadikale hopper rundt i deres uforståelige kærlighed til Islamismen, så er den islamkritiske vægtskål solidt plantet i den danske jord - og heldigvis for det.

Frankrig med permanent undtagelsetilstand England med sharialovgivning og Sveriges deroute, altsammen som følge af den massive muslimske indvandring er heldigvis noget vi indtil videre har undgået.

Først og fremmest kan vi takke Dansk Folkeparti for at havde kæmpet imod Islams ideologi i alle disse år, hvorved de gode argumenter OG den grufulde virkelighed har overbevist et massivt flertal af danskerne om det rette i at stille store krav til udlændinge - især folk som bekender sig til Islam.

Hvis nogen muslim måtte føle, at de ikke kan leve under de forhold og betingelser som vores demokrati vedtager, er de naturligvis velkomne til at bosætte sig i andre lande+ som måske udviser større forståelse for deres middelalderlige ideologi.

Det skal ikke hedde sig, at vi holder fast i dem mod deres vilje, og hvis der mod forventning er en læge eller raketforsker blandt dem som vil udrejse, så overlever Danmark som nation nok også det.

Farvel. Og tak, bør vi vel også sige.

Hans Aagaard, Morten Simonsen og Niels Jakobs anbefalede denne kommentar

Ærgerligt når kun de ressource svageste muslimer bliver tilbage og således kommer til at skulle repræsentere "De indvandrede " i DK .
Hvorfor må vi spørge, er det så vanskeligt at elske friheden i dette land , når man har muslimsk baggrund? Ofte vil man hellere på adskillige måder " reklamere " for den frihedsfjendlige, intolerante , selvretfærdige, kvindeundertrykkende arrogante sharia islam, hvis dominans man er flygtet fra i Mellemøsten og Pakistan til DK- Hvilket egentlig er underligt samt ikke så lidt skræmmende...

Knud Anker Iversen

Selv om man går ind for en stram indvandringspolitik kan man jo godt behandle de indvandrere og flygtninge der er kommet til Danmark ordentligt.

Niels Jakobs, Tino Rozzo, Eva Schwanenflügel og Niels Duus Nielsen anbefalede denne kommentar
Ib Gram-Jensen

Erik Jensens indlæg besvarer vist alle spørgsmål om, hvad der er galt - blandt danskere.

Keld Sandkvist, Eva Schwanenflügel og Niels Duus Nielsen anbefalede denne kommentar

Hvad er der galt blandt det store flertal af danskere idag?

Danskerne er idag veloplyste, det på grund af de uafhængige netmediers beretninger om virkeligheden og det PÅ TRODS af de statsstøttede mediers helt utrolige fortielser.

Feks er Marrakesh-erklæringen der blev forhåndsunderskrevet for nær et år siden (27 januar 2018) og som Dansk Folkeparti først officielt protestere imod idag omtalt fyldigt på de mange små uafhængige netmedier, mens de store statstøttede har fortiet aftalen og dens fatale konsekvenser for EU og Danmark.

Selv i dagens avisers faktabokse fortiets indholdet af aftalen og konsekvenserne heraf. Her gives der god plads til konspirationer.

Det har da også vist sig - gang på gang, at når danskerne har fået muligheden for at stemme om væsentlige samfundsmæssige emner, ja så er det danskerne som har haft ret og de elitære som har taget fejl.

Måske det er derfor, at vi aldrig fik en afstemning om udlændingeloven i 80erne der for evigt ændrede Danmark.

Det selvom, at det var almindelige danskerne der skulle leve med de mange problemer som den muslimske indvandring skabte.

Der er altså IKKE noget galt, når danskerne på et oplyst grundlag via internettet gennem meningsmålinger og stemmeafgivelse har taget stilling til hvorvidt der er plads til en anti-demokratisk ideologi som Islam i Danmark. Islam var ikke den berigelse for danmark som vi dengang blev fortalt. Vi har endnu til gode at høre hvilke positive ting ideologien Islam har bidraget med. En Sharvarma eller Pizza har iøvrigt intet med Islam at gøre..

Det er til gengæld vældigt galt, at det kraftigt decimeret mindretal og nogle statstøttede medier ikke vil respektere danskerne holdning baseret på årtiers erfaring+ men istedet fortsat fører smædekampagner mod politiske ledere og meningsdannere feks med absurde påstande om diverse ismer i mangel af saglige argumenter for at støtte og udbrede en ideologi som er i diametral modsætning til vores levemåde og kultur

Når man idag læser Politiken - eller Information for den sags skyld, kunne man forledes til at tro, at tilstanden i Danmark idag er som i de jomfruelige dage i 80erne, hvor danskerne over en bred kam på grund af uvidenhed og grov statsstøttet manipulation og manglende internet hetzede og latterliggjorde Dansk Folkepartis modstand mod ideologien Islam og dens tilhængere.
Det var i særdeleshed galt.
Undskyld.

Niels Duus Nielsen

Erik Jensen: "...på et oplyst grundlag..." skriver du, og det er netop her, kæden ryger af for dig. Xenofobien opretholdes ved at udvælge visse kendsgerninger og undertrykke andre. At integrationen faktisk lykkes underrapporteres, mens ekstremisme blandt indvandrerne overrapporteres. Samtidig fortælles der lodrette løgnehistorier om de frammede, således har integrationsministeren bragt en del rygter til torvs, som siden viste sig ikke at have noget på sig.

Du er en af dem, der har ladet sig indfange af propagandaen. Denne propaganda udnytter den naturlige afsky, vi som sociale dyr retter mod fremmede og ukendte mennesker, fordi de historisk set ofte har været smittebærere af ukendte sygdomme - jf. de amerikanske indianere, som i vore dage på det nærmeste er udryddet, fordi de ikke kunne tåle noget så relativt uskyldigt som skoldkopper.

Efter at lægevidenskabens landvindinger har gjort denne angst/afsky til et levn fra en evolutionær fortid, er det blevet en del af det at være et civiliseret menneske, at man undertykker disse xenofobe følelser - fuldstændig ligesom vi undertrykker vore impulser til at begå vold mod andre mennesker, selv om det engang var et middel til overlevelse.

At et flertal af danskerne viser kun, at dette flertal har ladet sig besnære af demagogerne. At et flertal tror på noget, gør det ikke sandt, men i et demokratisk samfund kan denne tro omsættes til lovgivning. Dette er netop demokratiets akilleshæl, demokrati fordrer at befolkningen er oplyst, men den danske befolkning er desværre håbløst uoplyst i spørgmålet om fremmede kulturer.

En rimelig kritik af de fremmede kulturers ideologier og adfærd er helt på sin plads, men kun at se på halvdelen af de tilgængelige data og ignorere den anden halvdel er vel indbegrebet af uoplysthed?

Viggo Okholm, Keld Sandkvist, Eva Schwanenflügel, Herdis Weins, Arne Thomsen og Ib Gram-Jensen anbefalede denne kommentar
Ib Gram-Jensen

Erik Jensen,
Der er i hvert fald i et tilfælde som dit det galt, at du om nogen befinder dig i et ekkokammer af ligesindede, åbenbart ude af stand til overhovedet at forestille dig, at der kan være noget om, hvad "gammelkommunister, cirkusartister og kulturradikale", at de medier, du alene tror på, måske kan tage fejl eller sprede flere fordomme end sandheder - eller at at Islam og muslimer ikke kan reduceres til dine og DFs fordomme om dem.

@Niels Duus mener at "integrationen", hvad det så end betyder i venstrefløjens øjne, er lykkes og at jeg ignorere kendsgerningerne.

Lad os bare sige, at vi mildt sagt har vidt forskellige succeskriterier - også på det punkt.

At nogle mulimer magter at gennemføre folkeskolen med minimumskararaktere eller at nogen i gruppen påbegynder en uddannelse (dog uden at gennenmføre som Morten Urhskov påpeger) er bestemt ikke et tilfredsstillende succeskriterium. Dertil og. allervigtigst vkommer den udbredte afstandtagen til vores kultur og levemåde:

Intet mindre end 77 % af de danske muslimer så gerne, at sharia var overordnet vores demokrati. Det er mildt sagt ikke nogen succes lår taler om integration.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/flere-danske-muslimer-oensker-...

https://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/02/27/fundamentalisme-blandt...

Så det er også en skrøne i lighed med, påstanden om, at islamkritikerne blot er de racistiske danskere der stemmer på Dansk Folkeparti...

Vores gode ven bloggeren Morten Urhskov på JP.dk har netop påvist, at dagbladet Information misleder sine læsere ved at udelade væsentlige oplysninger omkring den såkaldte succefulde integration.

I dette ekkokamme bekræfter man sig altså hinandens "rigtige" meninger om Islams velsignelser, også selvom det nødvendigvis og i sagens natur må være baseret på fortielser og manipulation for kunne få det forvrængede verdensbillede til at passe med virkeligheden; feks udgør de 77 % danske muslimer i ekkokammerets virkelighed kun et meget lille mindretal, den lokale grønthandler er en flink fyr der betaler sin skat med glæde, dom kke ser ned på danske kvinder og som ikke afskyr homoseksuelle osv.

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10952639/manipula...

Den iranskfødte blogger og debatør Jaleh Tavakoli har netop udgivet sin bog "Islams offentlige hemmeligheder" blandt andet om problemerne omkring den manglende integration af muslimer i vores samfund.

Hun siger på dette (youtube) møde afholdt d. 10 oktober på Københavs Rådhus tingene betydeligt mere klart, end jeg tør gøre i dette venstreorienterede ekkokammer hvor den sygelige krænkelses kultur lever i bedste velgående. Her har man nemlig ikke glemt hvordan dessidentere skal håndteres...

https://youtu.be/0K6anXvG6R4

Spring frem til 10:17 hvor partileder og journalist Rasmus Paludan fra Stram Kurs netop stiller spørgsmålet om den manglende integration og hvad Jaleh Tavekoli mener man bør gøre ved det i et samfund som vores.

I svaret til spørgeren bliver ikke lagt fingre imellem, men som iraner og muslim ved hun om nogen hvad Islam repræsentere, så sandhedsværdien er uden tvivl noget højere end hvad de statsstøttede medier normalt vælger at præsentere danskerne for.

Jaleh Tavakoli er i lighed med mange andre islamkritikere da også blevet offer for EU omsiggribende censur, der nedbryder vores demokratiske værdier. Magtens tredeling og grundloven ignoreres.

Det skal nok hjælpe på den aktuelle problemstilling, som desværre vil forværres voldsomt i takt med, at demografiens logik lader Islams ideologi og dens tilhængere brede sig til flere dele af vores samfund i i de kommende år.

Ingen kan skjule virkeligheden som den kan opleves i Europas byer og ghettoer - og hidtil har vi jo kun set begyndelsen...

Niels Duus Nielsen

Erik Jensen: "...på et oplyst grundlag..." skriver du, og det er netop her, kæden ryger af for dig. Xenofobien opretholdes ved at udvælge visse kendsgerninger og undertrykke andre. At integrationen faktisk lykkes underrapporteres, mens ekstremisme blandt indvandrerne overrapporteres. Samtidig fortælles der lodrette løgnehistorier om de frammede, således har integrationsministeren bragt en del rygter til torvs, som siden viste sig ikke at have noget på sig.

Du er en af dem, der har ladet sig indfange af propagandaen. Denne propaganda udnytter den naturlige afsky, vi som sociale dyr retter mod fremmede og ukendte mennesker, fordi de historisk set ofte har været smittebærere af ukendte sygdomme - jf. de amerikanske indianere, som i vore dage på det nærmeste er udryddet, fordi de ikke kunne tåle noget så relativt uskyldigt som skoldkopper.

Efter at lægevidenskabens landvindinger har gjort denne angst/afsky til et levn fra en evolutionær fortid, er det blevet en del af det at være et civiliseret menneske, at man undertykker disse xenofobe følelser - fuldstændig ligesom vi undertrykker vore impulser til at begå vold mod andre mennesker, selv om det engang var et middel til overlevelse.

At et flertal af danskerne viser kun, at dette flertal har ladet sig besnære af demagogerne. At et flertal tror på noget, gør det ikke sandt, men i et demokratisk samfund kan denne tro omsættes til lovgivning. Dette er netop demokratiets akilleshæl, demokrati fordrer at befolkningen er oplyst, men den danske befolkning er desværre håbløst uoplyst i spørgmålet om fremmede kulturer.

En rimelig kritik af de fremmede kulturers ideologier og adfærd er helt på sin plads, men kun at se på halvdelen af de tilgængelige data og ignorere den anden halvdel er vel indbegrebet af uoplysthed?

Torben - Nielsen

Nu hører jeg så til en af dem som udelukkende lytter til propaganda.

Og der har jeg hørt at to plus to er fire.

Nu er spørgsmålet så om dette udsagn er et:

1. et videnskabeligt faktum?
2. et højreorienteret populistisk vrangbillede?
3. eller en venstreorienteret revolutionær påstand?

Ib Gram-Jensen

Erik Jensen forekommer argumentsresistent og synes, som før nævnt, ude af stand til at forestille sig, at der kan være noget om det, "gammelkommunister, cirkusartister og kulturradikale" mener, idet han har lukket sig inde i sit eget ekkokammer af påstande og meninger, der svarer til hans egne. Men for lige at give et eksempel på faren ved sådanne ekkokamre: 22.10 19:42 skriver Erik Jensen at: "Intet mindre end 77 % af de danske muslimer så gerne, at sharia var overordnet vores demokrati." Hvor kommer det tal fra?

I en meningsmåling foretaget for Jyllands-Posten svarede 11,3 af de 702 interviewede, at Koranen burde være grundlaget for al lovgivning i Danmark, 53,9 % svarede grundloven, 26,5 % en blanding af Koranen og grundloven, 1,4 % svarede "andet" og 6,9 % ved ikke (Jyllands-Posten 10.10. 2015).

11. 10. 2015 havde Den Korte Avis en overskriften "En rystende ny meningsmåling tyder på, at et stort flertal af danske muslimer ønsker en islamisk stat". Den fulgtes op af den oplysning at: "Et stort flertal af de adspurgte muslimer mener, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud. Det drejer sig om 77,2 procent mod 62,4 procent i 2006."

Tallene 77,2 % og 62,4 % er for så vidt korrekte, men er japrocenterne for spørgsmålet: "Mener du, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud?" - altså ikke, hvorvidt danske love skal bygge på Koranen. Hvad der præcist skal lægges i jaet til, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud, er svært at sige, og svaret er sikkert ikke entydigt, men i Erik Jensens kommentar er de 11,3 %, der svarede ja til, at Koranen, hvis det stod til dem, skulle være fundamentet for al lovgivning i Danmark, blevet til 77 %, der gerne så, at sharia var overordnet det danske demokrati, selv om 53,9 % svarede, at den danske grundlov skulle være fundamentet for al lovgivning i Danmark.

Hvem sagde skrøner?

Viggo Okholm, Eva Schwanenflügel og Niels Duus Nielsen anbefalede denne kommentar

Et stort flertal på 77% af de adspurgte danske muslimer mener, at Koranens anvisninger skal følges FULDT ud

Det betyder explicit, at grundloven naturligvis er underordnet koranen.

Enhver der har bare minimal viden om ideologien Islam vil vide, at noget så menneskeligt og svagt som grundloven og vores skrøbelige demokrati ligger langt nede af rangstigen i forhold til Koranens guddommelige ufejlbarlighed.

Og inden offerkortet trækkes, for kun Gud ved hvilken gang, så kan jeg oplyse om at situationen er værre i Sverige!

Der yder man fra officielt hold ingen modstand mod islam, men støtter og pleaser muslimer i deres ideologi og det bliver i den grad udnyttet maksimalt !

Den bløde slatne hånd som den ekstreme danske venstrefløj på 40. år ønsker mere af vil aldrig kunne neddrosle ideologiens enorme styrke

Tværtimod opfattes forståelse og tolerance som et åbenlyst tegn på svaghed som især iIslamisterne, men også den "almindelige" troende muslimer udnytter fuldt ud, til enorm skade for de få (ikke troende) muslimer som faktisk ønsker at være en del af vores samfund med fuld respekt for vores samfundsopbygning og demokrati.

Hvorfor denne lille gruppe så stadig vil kalde sig muslimer står hen i det uvisse...

I takt med, at vi får flere troende muslimer især på grund af demografien hvor oplæring i islam sker helt fra spæd, vil kravet om at
indføre Sharia lovgivning naturligvis tiltage i styrke.

I EU landene England og Frankrig er det et hovedmål som islamister allerede har implementeret i alle de muslimske nogo zoner.

Beboerne i disse ghettoer synes at være yderst tilfredse med dette forhold, så regn ikke med at at det er derfra man vil bekæmpe anti-demokratiet, undertrykkelsen og diskrimineringen. Altså Islam.

De ønsker faktisk at leve under disse for os verdslige tænkende horrible forhold.!

Så hvor muslimernes forståelsen og anerkendelse for vores styreform skal komme fra er der endnu ikke givet noget svar på - hvilket er et svar i sig selv.. Men det er måske også bare en skrøne.

https://www.information.dk/debat/2005/01/livsfarlige-sharia

https://politiken.dk/udland/art5444306/Undersøgelse-Flertal-af-verdens-muslimer-vil-have-sharia

https://www.document.dk/2017/11/28/del-frankrig-undgaa-borgerkrig-muslim...

Ib Gram-Jensen

Erik Jensen, dit sidste indlæg bekræfter fuldt ud, at du er fuldkommen argumentresistent: for det første svarer over halvdelen af de spurgte i undersøgelsen, at dansk lovgivning udelukkende skal baseres på den danske grundlov - hvilket logisk udelukker, at 77 % skulle mene det modsatte - jævnfør at kun 11,3 % svarede, at lovgivningen udelukkende skal baseres på Koranen.

For det andet kan spørgsmålet om, hvorvidt Koranens anvisninger skal følges fuldt ud, forstås på flere måder, dels fordi disse anvisninger langt hen ad vejen fortolkes forskelligt, dels fordi det både kan forstås som et spørgsmål om, hvordan man skal forholde sig i privatlivet, og mere generelt.

Din påstand kan umuligt underbygges med tallene fra undersøgelsen, og alligevel gentager du bare det samme vrøvl. Hvis andre gider spilde deres tid på dine postulater, må de selv om det. Jeg gider det ikke mere.

Hans Larsen, Niels Duus Nielsen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar

Hvordan svarene i de mange undersøgelser skal tolkes, kan man sikkert bruge mange timer på, men man skal da blot besøge en enkelt ghetto - de danske er heldigvis ikke de værste, men Frankrig, England og Sverige viser os hvad fremtiden i Danmark vil se ud, hvis vi ikke begynder at tage islam alvorligt og handle derefter.

At du overhovedet ikke vil forholde dig til den muslimske virkelighed som findes over det meste af Europa overrasker mig derimod. Og så alligevel ikke.

Så mange advarselssignaler burde man da ikke kunne ignorere, men okay, vi ser jo også spøgelsesbilister på motorvejen, der fra tid til anden kører sig selv ihjel, ved bevidst at køre imod den øvrige trafik.

I de tilfælde hjælper info og oplysning jo heller ikke meget.

Heldigvis er det nu et forsvindende mindretal af danskerne som endnu ikke har indset, at Islam som ideologi er en alvorlig trussel mod vores demokrati, så jeg er ganske fortrøstningsfuld i forhold til, at vil iværksætter de nødvendige tiltag for at forsvare VORES land og demokrati. Danmark tilhører nemlig ikke EU eliten eller globalisterne; de er helt ligeglade med hvordan Danmark ser ud om 100 år.

Et Frankrig i permanent undtagelsestilstand og et Sverige som er presset ud over alle rimelige grænser kan altså stadig undgåes ved rettidig omhu.

Det "gider" danskerne. Den ekstreme venstrefløj har med sine konsekvente benægtelser af virkeligheden selv sat sig uden for indflydelse. At. Ib Gram så ikke gider mere bør vi vel egentlig blot takke for.

Så meget desto nemmere bliver det at løse de udfordringer som vi desværre er tvunget til at håndtere - jo før jo bedre.

Erik Jensen:
For lige at slå fast så er jeg dybt uenig med dig i dine konklusioner uanset du forsøger at dokumentere. Nu har disse i dine øjne mistænkelige mennesker så ikke været her så mange år, så de lige på en studs kan smide både tror og kultur væk. I dag kan du stadig tage ud vestpå i Danmark og få den samme lidt rigide moral bare med Jesus som frelseren, men selve livsmønstret er stort set den samme. Nu har jeg da masser af kritikpunkter omkring livssyn og moral blandt muslimer set med mine og helt sikkert dine. Men reelt tror jeg altså hovedparten er glad for vores frihed og demokrati, de vil bare ikke drikke vores alkohol og spise vores grise og så er de en smule mere blufærdige med at vise krop. Skader det dig? Iøvrigt hvor mange muslimer kender du personligt eller bare forsøger at komme i dialog med?.

Niels Duus Nielsen, Ib Gram-Jensen, Eva Schwanenflügel, Hans Larsen og Herdis Weins anbefalede denne kommentar

Så i dine øjne handler Islam altså primært om svinekød, alkohol - og det du, uden at skamme dig kalder kvindelig blufærdighed (sic!)

Jeg ved godt, at der er megen uvidenhed om Islam, hvilket der kan være mange gode grunde til, men når du fremhæver de nævnte ting så må jeg ryste på hovedet, da det er det mindste problem i forhold til Islam.

Problemet er naturligvis ideologien Islam som med sharia er en komplet lære og et komplet livsmønster for den enkelte muslim, samtidig med at den fungerer som et (perfekt) moral og lov-kodeks for samfundet generelt. Der har VORES demokrati ikke fået megen plads, bortset fra de passager i Koranen, hvor der opfordres til at bekæmpe det.

Men tro du bare at Islam kun handler om frikadeller og blufærdige kvinder. Jeg kan ikke tvinge dig til at søge bredere viden, udover det du kan læse i statsmedierne herunder Information (og helt sikkert Politiken)

Information har dog enkelte oplysende artikler om Islams konsekvenser for vores samfund, men hvis man ikke vil læse eller vil forstå dem så er det klart, at den ekstreme venstrefløj (ØÅRV) ikke har eller kan give noget svar på de store udfordringer vi står over for.

Socialistisk Folkeparti hører ikke med i denne ekstreme gruppe af benægtere mere - de er på det seneste, med god grund, blevet dybt bekymret for udviklingen og har derfor intet at skamme sig, omend Pia Olsen Dyrh desværre mest har fokus på Islams kvindeundertrykkelse - det er desværre kun en lille brik de forsøger at fjerne, men de har dog meldt sig ind i kampen mod Islams mange mørke sider.

Muslimske mennesker er ikke "mistænkelige" - de har en tro (på Islam) og det er der ikke noget mærkeligt i. De fleste får Islams lære ind med modermælken, generation efter generation

Alle undersøgelser viser da også, at troen og de kulturelle bånd tilsyneladende bliver stærkere for hver generation der går og ikke svagere som med med andre indvandrinsgrupper.

Jeg og andre national sindede har bestemt ikke noget mod den enkelte muslim. Vi handler alle sikkert ind hos den lokale muslimske frisør+ grønthandler eller pizzasælger

På det niveau er problemerne naturligvis heller ikke synlige, bortset fra koranudsmykningen i butikken som man må forsøge at abstrahere sig fra..

Problemet er islam som de underkaster sig - frivilligt eller under let gruppepres og at muslimerne derudover vælger at leve i deres egne samfund med egne regler og love. (naturligvis med undtagelser, jævnfør de 77 shariatilhængere, hvorved der i sagens natur må være 20 % som istedet må formodes, at foretrække vores samfundsorden. (fundet sammen om)

At mange hundredetusinder danskere tiltrækkes af en anti-demokratisk, voldelig undertrykkende, diskriminerende og voldelig ideologi. (hvilket er ulovligt ifølge vores Grundlov) er det da i den grad skadelig for et lille land som Danmark.

Så ja, ideologien islam skader naturligvis mig, danskere og især Danmark som nation.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/islams-ideologi-og-demokrati...

https://www.berlingske.dk/politik/pia-olsen-dyhr-erkender-svigt-i-udlaen...

https://www.information.dk/debat/2005/01/livsfarlige-sharia

https://eticha.dk/news/afskaf-islam/

Ib Gram-Jensen

Dette er ikke en replik til Erik Jensen, da hans kommentarer kun bekræfter, at ethvert forsøg på at argumentere med ham er tidsspilde. Men hvis der er sider i Koranen, som opfordrer til at bekæmpe "VORES demokrati" (mon det skal forstås som det danske i særdeleshed eller det "vestlige" i almindelighed?) - sider jeg aldrig er stødt på - så må samme bog da virkelig være guddommeligt inspireret, da dette demokrati ikke var kendt i 600-tallet e.v.t. eller de næste mange århundreder.

At han og Den Korte Avis ville være dumpet i en prøve i kildekritik med deres udlægning af tallene fra Jyllands-Posten ligger kun alt for godt i tråd med, at han heller ikke refererer Viggo Okholm korrekt - Okholm skrev jo ikke om "kvindelig blufærdighed", som Erik Jensen bebrejder ham for, men at muslimer er en smule mere blufærdige med at vise krop - og det er ikke det samme. Måske en detalje, men på et så elementært niveau er viljen til at se andet end sine egne fordomme åbenbart fraværende.

Hans Larsen, Niels Duus Nielsen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar

Jeg beklager, at jeg skrev "kvindelig" blufærdighed. Omend jeg ikke ser muslimske mænd havde nogen problemer med at flashe deres krop. Ret beset anvendes tørklæde o.l også primært af hensyn til mændenes "blufærdighed". Mandlige muslimer har statistisk set meget svært ved at styre deres sexualitet overfor kvinder som viser sin hud.
Men det er naturligvis en detalje i det store billede. Navlepilleri er ellers spidskompentencen.

Det samlede billede omkring islam vil man åbenbart ikke forholde sig til. Jeg forsøger ellers at holde samtalen om islam på et overordnet plan, men det lader sig eller ikke gøre. Modsvar består mestendels af tavshed og navlepilleri.

Af samme grund forlod jeg også mit gamle parti Enhedslisten, der konsekvent nægtede /nægter at forholde sig til de mange problemer med Islam som dagligt rejses. Gå gernecnogle år tilbage i mit kommentar arkiv

Okay. Lad og droppe de enkelte tal og hvordan VI amatører fortolker dem. Jeg overlader gerne ordet til eksperterne, for de er idet store hele enige min tolkning (eller også er det omvendt)

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/flere-danske-muslimer-oensker-...

Dette sat op mod DKA tolkning af samme tal.

https://denkorteavis.dk/2015/en-rystende-ny-meningsmaling-tyder-pa-at-et...

Jeg. ser ikke den store forskel i budskabet, bortset fra valget af overskrift hvor DKA måske strammer den. Til gengæld er deres analysere mere detaljeret.
Den stramme overskrift i DKA er måske valgt fordi de har læst undersøgelser i Politiken der omhandler den øvrige muslimske verdens forhold til Sharia.

https://politiken.dk/udland/art5444306/Undersøgelse-Flertal-af-verdens-muslimer-vil-have-sharia.

Alle, pmen åbenbart undtagen den ekstreme venstrefløj (ØÅRV) er dybt bekymret over denne accelererende udvikling.

Når nogle muslimer måtte føle, at livsbetingelserne nu er blevet så uudholdelige i Danmark, at de vil forlade Danmark, kan det jo trøste, at der findes mindst 39 lortelande der er baseret på muslimske værdier og hvor man kan udleve sin muslimske tro fuldt ud sammen med 1.5 milliard ligesindede.

Danmark bliver forhåbenlig (besværgelse) aldrig til et af disse lande og det vil vores børnebørn helt sikkert takke os for.

Demografi fremskrivningen i EU og hos vores nærmeste naboer viser os desværre at vi kan se frem til en noget anden virkelighed.

Det, som Shariaundersøgelse viser er, at sharia og den ideologiske tankemåde er dybt forankret i ikke bare danske, men i alle verdens muslimer, og det uanset styreform.

Det er jo selve kernen som den ekstreme venstrefløj nægter ar forholde sig til!

De vil kun se den flinke muslimske grønthandler. men vil ikke se på ideologien som han støtter fuldt ud. Hordan er det overhovedet muligt.

Iøvrigt. Hvad er værst at tolke tal og informationer eller fortie tal og informationer?

Jeg kan forstå, at selv om DKA og mange andre laver et fremragende oplysningsarbejde om islam og muslimerernes gøren og laden i den store verden, så er det ikke kilder som venstrefløjen studere.

Jeg har derfor+med en enkelt undtagelse, bevidst valgt ikke at linke til nogle af disse netmedier. men kun de statsstøttede da kildehenvisning således ikke kan blive et kritikpunkt.

Der er utallige netmedier, såvel danske som udenlandske, der alle møjsommeligt (og for det meste) loyalt indsamler information lokalt og derefter referere til alle de tragiske begivenheder der har Islam som nøgleord.

Fornylig blev Marrakesh erklæringen endelig omtalt i de statsstøttede medier, dog mest s som et forkølet Ritzau telegram uden journalistik behandling.

Til sammenligning har Marrakesh aftalen været kendt og debatteret flittigt det sidste halve år på de selvsamme netmedier som i jeres kollektive bevidsthed ikke tillægger nogen troværdighed. Jeg synes at det taler for sig selv.

Afrika aftalen eller Marrakesh aftalen som den hedder, ønsker de store medier af mange forskellige politiske grunde ikke ønsker at oplyse befolkningen om. Og politikerne holder mund!

Det siger sig selv, at ens viden om Islam og muslimer og tilsvarende emner omkring indvandring i såfald bliver stærkt begrænset, hvilket naturligvis er een af den politiske elites bevæggrunde. Det har de da også opgivet at lægge skjul på.

Under normale omstændigheder ville man dog udvise et minimum af respekt overfor for dem som faktisk søger at sætte sig ind i problematikken. Dev bruger bruger tid og energi på opsøge andre og betydeligt mere dækkende nyhedskilder, som ikke er underlagt en overstatslige censur.

Men viden er også også noget man ser alternativt på. Her fortrækker man "følelser" og helt rigtigt; ham grønthandler ER jo en flink fyr..

Det er jo helt crazy. Hvorfor ødelægge den gode stemning...

https://www.information.dk/udland/2016/08/eu-traadt-paa-ytringsfrihedens...