Sidse Babett Knudsen
Den danske skuespiller, der har høstet stor anderkendelse i udlandet for sin rolle som statsminister og partileder i DR’s tv-serie ’Borgen’, fylder 50 år i dag. I det kommende år skal hun blandt andet spille med i filmatiseringen af Christian Jungersens populære roman ’Undtagelsen’.
Solrun Jakupsdottir Løkke Rasmussen
LøkkeFondens formand, den tidligere Vild med dans-deltager og statsminister- og privat-Lars’ kone, Sólrun Jákupsdóttir Løkke Rasmussen, fylder 50 år i dag.
Angela Merkel
I dag er det 13 år siden, at Tysklands Mutti, Angela Merkel, blev landets første kvindelige kansler. I oktober annoncerede hun, at hun hverken genopstiller som partiformand for CDU i år eller som kansler ved næste forbundsdagsvalg i 2021.
Mads Mikkelsen
Som nævnt i gårsdagens FOLK kom Pia Kjærsgaard galt afsted på Twitter ved at lykønske den forkerte af Mikkelsen-brødrende, da Lars Mikkelsen vandt en international Emmy. I dag får hun en ny chance for at adressere en lykønskning til den rette. Mads Mikkelsen fylder nemlig 53.
Jeg følger ikke ordentligt med. Har Sólrun nu også danset - eller er det bare endnu en fejl?
Hvis Solrun har danset - andre steder end til et discobal på gratis biletter leveret af en kvotekonge - er det også forbigået min opmærksomhed.
Til gengæld har fhv statsministerfrue Annemette Fogh Rasmussen været Vild med dans.
Ja - jeg tænkte også, at det var endnu en eller anden, der ikke havde styr på, at det var Anne-Mette, Lars og Johannes, og ikke de udråbte. Men pyt, sådan er det jo nu om dage: Hellere sige noget vrøvl, end at tjekke sin hukommelse/kilder.