Folk

FOLK

13. december 2018

Eva Selsing

»Der er en grund til, at konservatismen blomstrer,« lyder overskriften i det seneste indlæg på Eva Selsings blog på b.dk. Det må være fantastisk at leve i en verden, hvor selv de mest afpillede blomster fremstår frodige.

Konservative

Ret skal være ret. Tager man tilslutningen til det Konservative Folkeparti som pejlemærke for konservatismens tilstand, så fik partiet 3,4 procent af stemmerne ved valget i 2015. I den seneste Voxmetermåling er det blomstret op til hele 4,2.

Søren Pape Poulsen

Hvad laver de blomstrende konservative fyrtårne så? I sidste uge var Søren Pape Poulsen hjemme i Jylland for at uddele penge til støjreducering ved motorveje. I Helsted lyttede han til E45:

»Det er jo helt tydeligt, at der her er behov for støjafskærmning,« sagde han.

Naser Khader

Naser Khader fedter også for den brede befolkning. På kristendom.dk understreger Khader, at han holder dansk jul og elsker »Dejlig er jorden«. Det virker næsten troværdigt, men så går det alligevel galt:

»Jeg læser for tiden en del om apostlen Paulus.«

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Eva Schwanenflügel
  • David Zennaro
Eva Schwanenflügel og David Zennaro anbefalede denne artikel

Kommentarer

Hvilke teologiske spidsfindigheder ligger bag Villesens udsagn om at Khaders interesse for apostlen Paulus, er gal?

Niels Duus Nielsen

Mon ikke Villesen forsøger at komme med en indforstået joke? De paulinske regler for kristen adfærd er nok ikke det mest præcise udtryk for dansk frisind. Kvinder skal tie i forsamlinger og den slags.

Ok. Troede måske Villesen ville anfægte Paulus’ apostelstatus.
Paulus kan jo i øvrigt tages til indtægt for allehånde. Så her er lidt kirsebærplukning, med Khaders billede på nethinden måske lidt sjovt: Om jeg så taler med menneskers og engles tunger, men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende bjælde.

Maj-Britt Kent Hansen, Eva Schwanenflügel og Niels Duus Nielsen anbefalede denne kommentar
Lene Timmermann

Hmm...Niels Duus Nielsen .. Jeg ved nu ikke, om jeg køber den forklaring, for Khader siger jo, at han læser en del OM Paulus, og ikke en del AF ham.