Læserbrev

De fattige er altid så nærtagende

Underklassen forandrer sig aldrig. De udgør den mest konservative gruppe overhovedet
Debat
2. januar 2019

Efter eget udsagn er den nu forhenværende direktør for Akademikernes A-kasse Michael Valentin sjusket. En rigtig lille sjuskedorte. Fy, hvor var han uartig, da han var så sjusket, at han tog på en gratis vinrejse. Og lidt andet sjusk.

Men jeg synes, det er synd. Det kan jo ske for enhver, at man kommer til at tage på en gratis vinrejse. Det burde da ikke vække et sådant postyr, at man ikke lige kan huske, hvem der har betalt.

Men det er typisk for de fattige med et nærmest neurotisk fokus på penge. Og hvordan kan det være rimeligt at kræve af direktøren, at han skal huske, at en a-kasse har et lidt anderledes kerneaktivitetsområde end store vinindkøb?

Jeg synes, det er synd. Giv ham 20 millioner. Dem har han ærligt fortjent. Præcis som Thomas Borgen, Danske Banks forhenværende direktør.

Men det er det sædvanlige: De fattige er altid så nærtagende.

På den anden side er der ikke noget nyt i det. Det har altid været sådan. Underklassen forandrer sig aldrig. De udgør den mest konservative gruppe overhovedet.

De skulle ikke bruge tiden på at klage, når butikkerne bugner af varer. Særligt her i juleferien, hvor vi også helst skal have det lidt hyggeligt.

Morten Nørholm, Uppsala

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Hvad er pointen; - eller moralen i dette debatindlæg?

Jeg håber og tror det er sort humor i yderste potens!

Jeg håber og tror det er sort humor i yderste potens!