Folk

FOLK

Debat
21. juni 2019

Rasmus Paludan

Mimi Jakobsen har lagt sag an imod Rasmus Paludan for injurier. I det ellers så hyggelige program Aftenshowet på DR1 kaldte han hende under valgkampen for et »Nazisvin« og sagde:

»Hun minder allermest om Adolf Hitler af nogen overhovedet i hele verden.«

Mimi Jakobsen

Mimi Jakobsen forsøgte først at melde det til politiet, men fik at vide, at det skulle være en civil retssag. Og efter lidt betænkningstid har hun altså besluttet at forsøge det:

»Jeg har været i politik i 250 år, jeg har aldrig hørt noget lignende,« sagde Mimi Jacobsen i går til Ekstra Bladet.

Rasmus Paludan II

Paludan mener, at han bliver frifundet, fordi Mimi Jakobsen forinden havde kaldt ham for nazist.

På Facebook citerer han Straffeloven, som siger, at det er straffrit, når handlingen er fremkaldt ved »utilbørlig adfærd« af den forurettede.

»Måske burde Mimi Jakobsen begynde at overveje, hvordan hun selv taler om andre.«

Umut Sakarya

Kokken fra Guldkroen er træt af influencere, som vil komme og spise gratis mod lidt omtale på Instagram.

Han kalder det »pinligt« og »fattigt« og tilføjer, at han ikke er interesseret i »likes fra folk, som bor i Bangladesh. De kommer jo aldrig til at købe stegt flæsk i min butik,« siger han til DR.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Torben Lindegaard

@Kristian Villesen

Rasmus Paludan har ret i, at det var Mimi Jakobsen, der først trak nazikortet; men åbenbart er det i orden, når hun siger det til andre; men ikke når hun får det tilbage.