Folk

FOLK

6. juli 2019

Jørgen Leth I

Jørgen Leth er blevet influencer. I bedste Rasmus Brohave og Kristine Sloth-stil har han i en alder af 82 år skabt sin egen platform på de sociale medier, hvorfra han leverer sponsoreret indhold betalt af store virksomheder, der gerne vil nå ud til hans fans.

Jørgen Leth II

Leth lagde ikke skjul på, at det gjorde ondt, da TV 2 i foråret sagde, at de ikke længere ville sende ham sydpå for at dække touren. Så nu har Jørgen fundet sin egen vej til Paris. Han har fået en stor bilfabrikant til at finansiere turen. Ingen kvaler, Citroën betaler.

Jørgen Leth III

Det er svært ikke at se det som andet end en stor fuckfinger til TV 2. Jørgen har med franske bilpenge i ryggen sendt sig selv på et genoprejningstogt ned gennem Frankrig, hvor han skal køre rundt i en Citroën, plastret til med logoer med Leths ansigt.

Jørgen Leth IV

Og det bliver nemlig ikke nogen traditionel dækning af Touren, garanterer han. Jørgen Leth er nemlig trådt ind i den nye medievirkelighed, og den kalder ikke på flow-tv, men videopodcasts – en spritny opfindelse, der skal vise, at Jørgen stadig er helt fremme i bussen.

 

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

  • Oluf Husted
Oluf Husted anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu