Klumme

Pludselig kunne man mærke Kristian Jensen

Mange siger, at de ’godt gad drikke en fadøl med Lars Løkke’, men det er vigtigt at skelne mellem forloren folkelighed og autenticitet. Personligt vil jeg hellere drikke en med Kristian Jensen. Og høre Volbeat til
»Det tror jeg slet ikke, at der er ord til at beskrive,« sagde Kristian Jensen, og pludselig blev man nærmest helt overvældet af følelser, da Jensen måtte trække sig som næstformand for Venstre. Pludselig kunne man mærke ham! Så selv om mange siger, at de gerne ville drikke en øl med Lars Løkke Rasmussen, så vil Kristian Villesen hellere drikke en øl med guttermanden Kristian Jensen.

»Det tror jeg slet ikke, at der er ord til at beskrive,« sagde Kristian Jensen, og pludselig blev man nærmest helt overvældet af følelser, da Jensen måtte trække sig som næstformand for Venstre. Pludselig kunne man mærke ham! Så selv om mange siger, at de gerne ville drikke en øl med Lars Løkke Rasmussen, så vil Kristian Villesen hellere drikke en øl med guttermanden Kristian Jensen.

Mads Claus Rasmussen

5. september 2019

Han stod foran en hvid Fiat Punto på en kedelig parkeringsplads ved et hotel i Brejning. Og han var lige ved at begynde at græde, da han blev spurgt om, hvor skuffet han var:

»Det tror jeg slet ikke, at der er ord til at beskrive,« sagde Kristian Jensen, og pludselig blev man nærmest helt overvældet af følelser. Man fik ondt af Kristian Jensen!

Personligt har jeg aldrig bekymret mig synderligt om Venstres snart tidligere næstformand. I bedste fald har jeg været ligeglad med ham. Tænkt, at han var en topprofessionel politiker, som det givetvis ikke ville være specielt interessant at sidde ved siden af til en rund fødselsdag. Ikke et dumt svin eller noget, bare sådan lidt Helle Thorning-agtig.

Nu tænkte jeg pludselig: Han er sgu da en meget fin fyr, ham der. Jeg vil gå så langt som til at sige, at det var første gang, jeg mærkede Kristian Jensen. Jeg har hørt ham sige alverdens ting om skatter, udlændinge og økonomi, men jeg kan ikke huske noget af det, han har sagt. Kristian Jensen foran Fiat Puntoen vil jeg huske.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Danny Hedegaard
  • Katrine Damm
  • Carsten Munk
  • Eva Schwanenflügel
  • Carsten Mortensen
  • Ejvind Larsen
  • Anker Heegaard
  • Frede Jørgensen
Danny Hedegaard, Katrine Damm, Carsten Munk, Eva Schwanenflügel, Carsten Mortensen, Ejvind Larsen, Anker Heegaard og Frede Jørgensen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Jeg har flere gange hørt, at Lars Løkke skulle være hyggelig og sympatisk at være sammen med. Det er da en fin egenskab at have.
På den anden side, er jeg blevet taget ved næsen adskillige gange i mit liv, men aldrig af en person, der var træls selskab og usympatisk.
Heller ikke af personer, der er stærkt introverte. Det sidste åbner et andet problem i vores demokrati, nemlig at introverte ikke kan opnå politisk magt. Hermed udlukkes en stor gruppe velbegavede og indsigtsfulde personer fra landes ledelse.
Endnu en grund til at revidere valgsystemet grundigt.

Flemming Berger, Ole Frank, Danny Hedegaard, Birte Pedersen, Christian Skoubye, Dennis Tomsen, Eva Schwanenflügel, Lene Eriksen, Ejvind Larsen og Johnny Christiansen anbefalede denne kommentar
Ete Forchhammer

Det ku’ jo være at Jens Rohde havde ret da han skrev noget i retning af at Kristian Jensen var den ordentlige formand Venstre aldrig fik!?

Benta Victoria Gunnlögsson, Grethe Østergaard Nielsen, Ole Frank, Danny Hedegaard, Birte Pedersen, Katrine Damm, Rolf Andersen, Eva Schwanenflügel og Gitte Loeyche anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Jeg tænkte første gang, at der var mere ved Kristian Jensen end man umiddelbart kunne ane, da han tweetede efter første afsnit af TV-serien "Fortitude", (den med Sofie Gråbøl i én af hovedrollerne), at den var som "Twin Peaks på speed" ;-)

Ole Frank, Birte Pedersen og Søren Kramer anbefalede denne kommentar
Anders Sørensen

Jeg stoler ikke på folk, der hører Volbeat. Dårlig musiksmag siger mere om dig end din holdning til snart sagt hvad som helst.

Tino Rozzo, Jens Kofoed, Niels Østergård og Carl Chr Søndergård anbefalede denne kommentar
Bertel Bertelsen

I min optik gemmer Venstre sig bag et røgslør af gamle Venstrefolk, der puster til ungdommen i partiet. Ludvig Holbergd komedie "Jean de France", er det billede læserne må have også i hovedstaden. Alle i dette land kan læse og skrive, læse mellem linierne. Virkelighedens samfund er meget sløret, men der SKAL stagivæk ydes for at nyde. Det er ingen med fast arbejde i byerne og på landet i tvivl om. Arbejdsmarkedet er i krise (forandring), ingen sikkerhed og tryghed. Kristian Jensen må videre og her vil Preben Bang Henriksen som formand for partiet være manden. Aalborgadvokaten fra det nordjyske kender retorikken og baggrunden er perfekt, derfor er det farligt at forhandle partiets fremtid i medierne. Ludvig Holberg lever i nutidens politik. Venstre bør tænke sig om inden 21. September. Jean de France lurer i kulissen.

Morten Hjerl-Hansen

Hvis jeg var blevet politiker i mine unge dage var jeg blevet forrået. Ikke af magt, det hedder i øvrigt korrumperet, men forrået. Hvorfor? Af hensyntagen til mig selv og min karriere, min politiske sag, men først og fremmest af hensyn til snuhed. Hvad er det med den snuhed? Den går lige ind og æder karakteren.

Rammerne for en politikers mulige karakteregenskaber er vide. Men de er der. Politikere er, når de er bedst, på en bestemt måde. Politikere er *kunstnerisk begavede, filosofisk forpinte, visionære, men, desværre, overtrætte forbilleder der erkender sig selv som vrag*. Vi bør have et realityprogram som hedder Politikerskolen og vi bør også have en skole som hedder Politikerskolen med dette krav som forbillede. Det ville være lige så smukt som Kristian Jensen foran Fiat Puntoen og hvad mere er: Det ville være konstruktivt.

Kristian Jensen er en person der for længe siden er blevet ædt af *hensynet til snuhed* og nu har Venstre fået en ny Jokermann som formand. Læg vel mærke til at Kristian Jensen er for sent ude med at erkende sig selv som vrag. Det skal man nemlig gøre allerede *inden* man bliver Finansminister og næstformand. Det lærer man allerede på Politikerskolen.

Læs mere:

https://www.othernewspaper.com/da/2019/09/05/essay-om-de-magtesloses-magt/

Ja, jeg gad sgu ikke at drikke fadøl med en fantasiforladt bankassistent fra Herning. Og slet ikke hvis vi samtidig var tvangsindlagt til at høre Volbeat.
Næ, så gi' mig hellere den lille svindler. Ham er der format over, på godt og på ondt. Og han ville givetvis også være parat til at vi drak os i hegnet :-)

Johnny Christiansen

så politik handler om, hvilken bjørnebandit man har lyst til at drikke en fadbamse med???

jeg ved ikke hvor det syn på sagen stammer fra, men den første gang jeg kan huske det brugt, var om George W Bush, så mit gæt er at det stammer fra nogle spindoktorer, der har siddet med et voldsomt behov for at bortlede opmærksomheden fra den kære leders uduelighed.

det er ALDELES og FULDSTÆNDIGT ligegyldigt, om man har lyst til at drikke øl med en toppolitiker, for det kommer alligevel aldrig til at ske - måske med den undtagelse at nogle spindoktorer kan se et formål med det.

Henrik Brøndum

Jeg er ligeglad med folks personlighed, og drikker helst med nogen der betaler for øllet. Det ved man aldrig kommer til at ske med Løkke.

Eva Schwanenflügel og Grethe Preisler anbefalede denne kommentar

@Johnny Christiansen
Roolig nu. Det er vel tilladt - med tungen i kinden - at gøre sig tanker om personligheder, uden at reducere al poltik til et spørgsmål om hvem man gider drikke øl med.
I øvrigt er personlighed, på lange stræk, fuldstændig afgørende for en hvilken som helst politiker.

@Henrik Brøndum
Ok, du opererer tilsyneladende ud fra laveste fællesnævner.