Folk

I første afsnit af Bagedysten lurer de kønspolitiske kagekatastrofer og dårlige far-jokes

Årets sæson af Den Store Bagedyst er i gang. Vi dækker troligt ugens vigtigste skilte cremer, sjofle dommerbemærkninger og potentielle kageshitstorms. Og efter første afsnit er vi klar til at give morpolitiet fingeren og hylde Victoria fra Viborg og hendes gigantiske glas hverdagsvin
Rasmus er 37 år og elsker Nik & Jay.

Rasmus er 37 år og elsker Nik & Jay.

Fra DR

7. oktober 2019

Nu skal det handle om mousse, ganache og frangipane!

Årets sæson af Den Store Bagedyst er i gang, og denne skribent vil derfor dedikere de næste mange mandagsfolk til en gennemgang af ugens vigtigste skilte cremer, sjofle dommerbemærkninger og potentielle kageshitstorms.

Nonbinær kagehen

Allerede få minutter inde i første afsnit lurer en potentiel kønspolitisk katastrofe.

Den første bagekonkurrence, som i øvrigt er dybt infantil, går ud på at bage kagemænd og kagekoner, som repræsenterer den, man er.

Men hallo! Hvad så med alle dem, der er nonbinære?!

Pølsen passer

Halvvejs inde i programmet falder den første platte joke. Rasmus på 37, som elsker Nik & Jay, ruller marcipan ud til sine træstammer og siger:

»Så må vi se, om pølsen passer.«

Den eminent dårlige vært Timm Vladimir supplerer med et far-agtigt:

»Som man siger.«

Hverdagsdruk

Endelig skal der lyde et kæmpe shout-out til 28-årige Victoria fra Viborg, der er alenemor til to små, og som har mod nok til at indrømme, at hun hver aften skænker sig selv et gigantisk glas vin.

Så lad os alle give morpolitiet en fuckfinger og hylde hverdagens procenter.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• ingemaje lange
ingemaje lange anbefalede denne artikel

Kommentarer

Er det Information fra en overlegen side omkring et program,som trods alt måske fanger og underholder lidt på tværs af klasse m.v.Jeg må tilstå vi ser det, og jeg blander mig alligevel her og betaler mine 200 kr om måneden.
Skal alt være intellektuelt?

Thomas Østergaard

Ja, jeg er på min side er positivt overrasket over at programmet slet ikke minder anmelderen om miljøkrisen. Omend man måske burde vente med at problematisere manglen på non-binære kagepersoner til der dukker nogle non-binære kokke op.

Og så er bemærkningen overhovedet ikke far-agtig, den er onkel-agtig. Vi onkler må stå vagt om vores ansvarsområder, ellers drukner samfundet jo i politisk korrekt vittigheder.