Folk

Den kulturelle appropriation gik ubemærket hen i tredje afsnit af Den store bagedyst

Temaet var tysk under tredje afsnit af bagedysten. Der var både rollerderbyvredesudbrud, potentielle appropriationskonflikter og så havde Rasmus på 37 år, som elsker Nik & Jay, kun én kage tilbage
Splatkage og kulturel appropriation: Den store bagedyst nåede nye dramatiske højder i tredje afsnit.

Splatkage og kulturel appropriation: Den store bagedyst nåede nye dramatiske højder i tredje afsnit.

Fra DR

21. oktober 2019

Dommer Markus var på hjemmebane med det tyske tema. Stoltheden strålede.

Både Louise, der løb med mesterbagerforklædet, og Rasmus, der elsker Nik & Jay og er 37 år, begik kulturel appropriation ved at iklæde sig lederhosen.

Det gik ubemærket hen.

Beate fra Ållern

Temaet betød også Apfelstrudel, og her gik det hele galt for frisøren fra Ållern, Beate.

Hun slog en kæmpe strudel op – den største i hele teltet, som tilmed var den sidste i ovnen.

Tiden gik, og hun talte hvert sekund. Med 35 sekunder igen kom kagen ud.

Den var ikke færdig, hvilket resulterede i dystens grimmeste uheld. Strudelen smadrede ud over et sølvfad.

Som en ægte rollerderbyist svingede Beate rasende rundt og kastede sit viskestykke i jorden. De andre løb til med kram og ros om de fine lag og flager.

Rasmus’ sidste kage

Det var marcipanarbejdet til ’kendt kage fra Lübeck’, der endte med at blive Ramus’ endeligt.

Det lignede en femårigs kreation med grå marcipan og sprækker over det hele.

Farvel til Rasmus på 37.

Gradvist indkredser dysten sig om kompetente kvinder.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Hvorfor bringer Information dette referat af konkurrencen i TV? Læserne kan jo bare se det, hvis man har lyst. Det ville være mere interessant med en anmeldelse af programmet som sådant? Hvorfor er det så populært? Hvorfor skal der være konkurrence i mange TV udsendelser m.m.

Maj-Britt Kent Hansen

Det lyder nu mest af alt som en ironisk kommentar. Og det skulle da så være eneste anledning til, at jeg ville lade mig friste til at se de udsendelser.

Og ja - hvorfor alle de konkurrencer? Det begriber jeg heller ikke, men jeg er så heller ikke noget konkurrencemenneske.