Folk

Endelig blev Den store bagedyst lummer igen!

Femte afsnit af Bagedysten havde Mette Blomsterberg i ascendanten. Teltet emmede nemlig af lummerhed, da smørcremerne sprøjtede om ørerne på deltagerne
Femte afsnit af Bagedysten havde Mette Blomsterberg i ascendanten. Teltet emmede nemlig af lummerhed, da smørcremerne sprøjtede om ørerne på deltagerne

Fra DR

4. november 2019

I denne uge blev det endelig lummert i bageteltet! I de gode gamle dage med Mette Blomsterberg var Den store bagedyst altid garant for toplummerhed og direkte liderligt tv, men i disse politisk korrekte woke-tider, er der langt mellem snapsene og lidt god bagelir.

Sprøjteteknik

Ugens tema var natur, og der skulle laves blomster i smørcreme med fokus på god sprøjteteknik. Mens kvinderne i teltet sprøjtede derudad, gik dommerne rundt og inspicerede deres forskellige sprøjtestile. De bedste blev komplimenteret med et »fremragende sprøjteteknik!«

Beate klodsmajor

Ellers var alt ved det sædvanlige. Frederikke blev igen igen mesterbager. 16-årige Mie var lige så kontrolleret og gammelklog at høre på som normalt. Og Beate, den nordjyske, multifarvede klodsmajor smadrede endnu engang sin kage med de bare næver og lød som et såret dyr.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• ulrik mortensen
ulrik mortensen anbefalede denne artikel

Kommentarer

Kan egentlig ikke forstå Information "nedlader" sig til at anmelde og gøre sig klog her.
Enten bør I stoppe eller i det mindste undlade at bruge den tone her!
PS: Jeg er så "dum" at jeg faktisk lader mig underholde og samtidig tillader mig at diskutere forhold i Kina!

"Endelig blev Den store bagedyst lummer igen!"
Hvorfor fanden får vi så ikke noget, der - om ikke andet tilnærmelsesvis kunne ligne et lummert billede, men næh nej, ikke nikke nej I - vi kan få blomsterbillede, ja vi kan så.

Nå, nu kryber jeg til korset:

Jeg har set hele to sæsoner af dette program, og det er så faktisk Simon Juul og Mickie's skyld, - ikke korrekt, det var en lytter, der skrev til det nu i den grad hedengangne program 'Bæltestedet' og spurgte Simon om han skulle være med...
- Nej det skulle Simon Juul så ikke, men det kan - kunne åbenbart være svært at se forskel på små trinde (Simon Juul sagde det selv) voldsomt charmerende asiater ;)
Så var jeg på, og Mickie var virkelig kun til at knuselske og kom Rosa og hun var ligeså.

Så var det der, hvor jeg begyndte at blive - alvorligt - bekymret for min egen 'sanity' ...
Fordi 1: jeg bryder mig ikke om kager og sød mad
2: grundlæggende er aldeles ligeglad, hvem der vinder dette fjolleri
Så blev jeg nødt til at tænke over det - hvorfor er det så jeg glor på det?
Det jeg kom frem til var, at jeg simpelthen syntes, det var sjovt: I er tydeligvis helt væk fra virkeligheden og helt ude i hampen, det er for filan bare noget bage-kage-hølløj, det er netop IKKE jordens undergang - den er vi jo i rask trav på vej mod, men lige den 'detalje' er vist undsluppet
Som Kirsten Birgit udtrykte det: Voksne mennesker, der græder over et stykke bagværk...

Erik Fuglsang, Eva Schwanenflügel, Jane Doe og Thomas Tanghus anbefalede denne kommentar

Katrine: Er det værre at have glædes tårer eller det modsatte i en bagekonkurrence set i forhold til at vinde et cykelløb eller en sangkonkurrence eller vinde en grand prix?
Det der i sin tid fangede mig/os uanset vi har overvejet at springe over,var Tobias.
Nogle ser Vild med dans og her er der da rigtig ballade. I vores alvor tid bør man vel have lov at slippe lidt fri uden nødvendigvis at være dårlig begavet ikke?

Det er ikke ordentligt at bruge begrebet evnesvag nedladende. Heller ikke i ikke-woke tider. Selvom termen 'evnesvag' er røget ud af sproget er begrebets indhold det ikke.

Viggo Okholm, jeg er faktisk nok bare et arrogant røvhul - for i min optik er bagedyst, grand prix, dansedyst, cykelløb på samme lave imbecile niveau.
- Men døm nu ikke mig og min arrogance alt for hårdt alligevel Viggo, for jeg elsker Barnaby og andre krimier.
Vi er jo kun mennesker, og hvad man slapper bedst af til, når man har forholdt sig til alverdens ulykker og forfærdeligheder er jo individuelt ;-)

Viggo Okholm, Erik Fuglsang og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar

Bagedysten er hyggelig og harmløs underholdning, og nogle af deltagerne laver virkelig nogle gennemførte og imponerende kunstværker, der vidner om håndelag af høj klasse.

Jeg støtter helhjertet Viggo. Fred være med at programmet ikke er det mest dybsindige på DRs sendeflade, og at intelligentsian i kommentarsporet rynker på næsen i slet skjult ringeagt.

Der skal vel også være et program eller to til os mere simple mennesker fra 8.kartoffelrække ?