Folk

FOLK

Debat
31. januar 2020

Nigel Farage

Danmark kan blive næste land, der forlader EU, fabulerer den britiske banemand, der bidrog til at sende UK ud i splendid isolation. Ikke så sandsynligt, nej: Kun otte procent af os støtter udmeldelse, viser de nyeste målinger.

Mette Frederiksen

Er danskerne så proeuropæiske som nogen, er deres ledere til gengæld uengagerede i og permanent forbeholdne over for videreudviklinger af det europæiske projekt. Ingen, nej ingen forbehold, må der rykkes ved, er linjen, der lægges.

Amélie de Montchalin

Udenrigsminister Kofods møde med Frankrigs europaminister fredag kan derfor blive en tam omgang. Macrons planer om et styrket demokratiseret EU er for højtflyvende for jordbundne danskere. Hvad der interesserer os, er budgetrabat.

Donald Trump

Hvor bliver den af, den lovede mur til Mexico, som Mexico skulle betale? Populistpræsidenten måtte torsdag notere et nyt nederlag, da et stykke prøvemur, som består af ni meter høje stålpaneler, blev væltet omkuld af blæsevejr.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Hans Houmøller

Niels Ivar Larsens rubrik FOLK om Mette Frederiksen: Hvorfor er Information begyndt at bruge ordet “danskerne” om borgerne i landet? Det troede jeg var forbehold DF o.l.
Med hensyn til den noget nedladende tone overfor befolkningens holdning til de såkaldte “videreudviklinger af de europæiske projekt” vil jeg gerne oplyses mere om de demokratiske lyksaligheder ved EU, da jeg har mere end svært ved at få øje på dem. Mener skribenten, at de nævnte “videreudviklinger” går i en mere demokratisk retning?
Se blandt andet debatindlægget i samme avis om demokrati og EU.