Tom Jensen I
Sjældent har luften været koldere mellem Rådhuspladsen og Pilestræde. Efter at være blevet beskyldt for »intellektuel fallit« og dyrkelse af »ideen om ’den stærke leder’« har Berlingskes chefredaktør valgt at blokere Politikens debatredaktør på Twitter.
Magnus Barsøe I
Uenigheden handler om en klumme, hvor Jensen advarer om, at Bernie Sanders kan være et værre alternativ end Trump. »Dvs. af frygt for USA’s Svend Auken kaster du dig i armene på demagogen Trump, en mand som du SELV beskrev som farlig i dec. 2018,« skriver debatredaktøren.
Tom Jensen II
Langt over grænsen, mener chefredaktøren for en avis, der selv udsætter folk for kritik hver eneste dag. »Dine beskyldninger om, hvem jeg kaster mig i armene på, gider jeg ikke stå model til,« skriver han som begrundelse for blokeringen.
Magnus Barsøe II
Sagen kunne nok have været håndteret en smule mere overskudsagtigt. For eksempel med en kæk sammenligning mellem debatredaktøren og de såkaldte ’Bernie Bros’ – et nedladende udtryk for Sanders-tilhængere, der bruger bøllemetoder på sociale medier.