Folk

FOLK

Debat
27. marts 2020

Golf lockdown I

Og nu til sporten. For mens OL, EM og alle de andre store sportsturneringer aflyser og udskyder på stribe, vil særligt ét sportsfolk ikke acceptere tingenes tilstand. Du kan måske næsten gætte, hvem det er? Hvis ikke, så tænk på den mest ’OK-boomer’-agtige sport.

Golf lockdown II

Præcis! Det er nemlig golfentusiasterne, som ikke gider blive hjemme. Ti vilde heste kan ikke holde dem hjemme. Alt i dem skriger på at komme ud og svinge køllerne og drikke iskold rosé i klubhuset, så derfor holder mange golfklubber stadig åbent og kan ikke se problemet.

Golf lockdown III

Det kan godt være, at Fritz og Poul – og hvad golfaficionadoerne ellers hedder – ikke føler sig gamle og udsatte, men det er de. Hver tyvende dansker over 60 spiller golf, så jeg tror da nok lige, at et landsdækkende straksforbud mod golf ville være på sin plads.

Golf lockdown IV

Men hvad skal de stakkels golfentusiaster så få tiden til at gå med, spørger du nok. Og svaret er, at de skal blive hjemme og gøre præcis som alle os andre, der ikke kan komme til yoga og fodbold. Shop dyrt gear online, og drik iskold rosé. Det må man nemlig stadig pom-Fritz.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Hans Houmøller

Giver det en form for tilfredsstillelse for journalister at lykkes med at fremture med noget, der ikke plejer at være kendetegnet for Information: at udstille og håne mennesker på grund af deres alder? Giver det point internt på redaktionen, hver gang man kan sætte vendingen “OK boomer“ i spalterne?
Jeg spiller ikke golf, og hvis jeg gjorde, ville jeg gøre, som jeg gør på alle andre områder for tiden, hvor jeg selvfølgelig lytter til og følger regeringens anbefalinger.
Jeg plejer at læse Information med glæde, men det er ikke alt nyt, der bare er godt og sjovt i kraft af at være nyt. Er I i gang med en afskalning af dele af jeres læsersegment?

Lene Østerby

Jeg er så enig - det er faktisk ret pinligt at skulle læse FOLK og det meget fordomsfulde perspektiv der fremtures med. Jeg spiller heller ikke golf - og jeg er kvinde ;-)