Folk

FOLK

Jakob Ellemann-Jensen flytter gerne flygtningebørnene tilbage til Sjælsmark, hvis det er nødvendigt for at blive statsminister
26. august 2020

Kurssætter

Ingen skal være i tvivl om ambitionen: Jakob Ellemann-Jensen har sat kursen mod statsministerposten, også hvis vejen går hen over masser af sårbare børn. Således skal børnefamilier med afslag på asyl tilbage til Sjælsmark, når han kommer til, sagde han på Venstres sommergruppemøde.

Børneskræmmer

Regeringsskiftet 2019 medførte, at børnefamilierne kom fra Sjælsmark, og netop i går blev de sidste familier overflyttet til Avnstrup. Men børnefamilierne skal bare være »taknemmelige« for at få »tag over hovedet«, mener statsministerkandidaten. Den kan de mange berørte børn så tygge på.

Værdideler

I et aktuelt interview med Avisen Danmark har Ellemann også opfrisket Venstres værdifællesskab med DF: »Det mener jeg egentlig, at vi har, når det handler om at passe på vores land,« siger han. Ikke mere »misforstået godhed« fra hans side, hvis han skal skaffe 90 mandater.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Anbefalinger

• Christian Mondrup
  • Maj-Britt Kent Hansen
  • Thomas Tanghus
  • Marianne Stockmarr
  • Katrine Damm
  • Bjarne Bisgaard Jensen
  • Poul Anker Sørensen
  • Eva Schwanenflügel
Christian Mondrup, Maj-Britt Kent Hansen, Thomas Tanghus, Marianne Stockmarr, Katrine Damm, Bjarne Bisgaard Jensen, Poul Anker Sørensen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne artikel

Kommentarer

Eva Schwanenflügel

Endnu en politisk Faust-historie..
Det var Ellemann, der engang forlod Venstre, fordi han var dybt uenig i deres udlændingepolitik.

Den tid er åbenbart helt forbi.
Magten kalder.

Christian Mondrup, Thomas Tanghus, Katrine Damm, Dorte Sørensen, Marianne Jespersen, Trond Meiring, Jan Boisen og Poul Anker Sørensen anbefalede denne kommentar

Jeg æder fandme min regnkasket, hvis den bette Ellemann-Jensen nogensinde skulle gå hen at blive statsminister!

Thomas Tanghus, Marianne Stockmarr og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar