Folk

FOLK

Rigtige københavnere sætter sig på bagsædet i taxaen og smører aldrig hele brødet på en gang. Sådan er det, mener Enné
Debat
29. august 2020

Oliver Enné I

Heartbeats.dk har bedt reklamemand og mediefidus Oliver Enné om ti råd til at begå sig som en rigtig københavner i København, forstået som det aller, aller inderste af kødbyen på Vesterbro. Man skal bære denimshorts i solskin, undgå caffe latte, eje en iPhone og sætte sig bagest i taxaen.

Oliver Enné II

Og så må du aldrig smøre hele brødet på en gang, når du er på restaurant. »Hvis jeg sad til middag med en ny ven, og han smurte hele stykket, ville jeg nok tænke: ’okay, det vildt.’ Og jeg ville synes, det var endnu vildere, hvis han rent faktisk var fra København,« siger han rent faktisk.

Lars Seier Christensen

Berlingske har til gengæld bedt bankmand og Liberal Alliance-mæcen Lars Seier om en analyse af amerikansk politik. »I det store hele,« mener han, at Trump har gjort det godt: »En måde, hvorpå man kan relativt objektivt kan se det, er ved at kigge på aktiemarkederne.«

Lionel Messi

Endelig har Barcelonas ledelse tigget og bedt tidens bedste fodboldspiller Lionel Messi om at blive i klubben. Tidligere på ugen var Messi genstand for 10 millioner tweets på blot 12 timer, efter han annoncerede, at han ville væk fra Barcelona, som han har spillet for gennem hele sin imponerende karriere.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her