Folk

FOLK

Det er opsigtsvækkende, når Inger Støjberg kopierer Donald Trump i en tale til danske landmænd. Det er lige så opsigtsvækkende – og desuden ynkeligt – at Jakob Ellemann gemmer sig bag, at han ikke har hørt sin næstformands udtalelser
Debat
25. november 2020

Sump-Inger

Naturligvis vakte det opsigt, da Inger Støjberg i en tale lørdag til protesterende landmænd overtog og fordanskede et af Trumps yndlingsudtryk: »Vi skal have drænet sumpen fyldt med Mette Frederiksens magtarrogance,« sagde Venstres næstformand til traktortræffet i Aarhus.

Slutte-Inger

Det var ikke en fortalelse, og man gnider sig i øjnene, når man læser flere citater fra talen: »Regeringskontorerne er blevet en sump af magt, der langsomt, men sikkert æder det danske demokrati, og det skal være slut nu.« Sagt af en, der selv bliver undersøgt af en kommission!

Rable-Inger

Er der i al ubemærkethed indført diktatur efter et statskup i Danmark? Læs lige, hvad nr. to i Folketingets næststørste parti også rablede af sig: »Vi skal have genindført demokratiet i Danmark. Det skal igen være folket, der styrer. Vi skal have genindført folkestyret.«

Døve-Jakob

Lige så opsigtsvækkende var det, at Jakob Ellemann igen og igen insisterede på ikke at have hørt udtalelserne fra sin næstformand, selv om hele landet talte om dem. Et ynkeligt figenblad at gemme sig bag for en formand, der dog kunne forsikre, at det ikke var V’s politik.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Niels-Simon Larsen

Jeg plejer aldrig at kommentere Folk, men denne gang må jeg.
Lige i øjet, Dahlin. Jeg tænkte straks, jeg hørte det: Den går ikke!
En dansk Trump den Inger.