Folk

Inger Støjberg – en undertrykt og marginaliseret midtjyde

En amerikansk videnskabsjournalist er blevet fyret for at bruge ’n-ordet’. Og helt efter forskrifterne følger nu forargelsesbølgerne én efter én. Herhjemme driver Inger Støjberg det identitetspolitiske hysteri
Herhjemme handler det identitetspolitiske hysteri mest om Jylland, efter at Inger Støjberg har positioneret sig som undertrykt og marginaliseret midtjyde i en verden styret fra »de fine saloner« i København. Ve den journalist, som tør ytre ’b-ordet’ – bonderøv.

Herhjemme handler det identitetspolitiske hysteri mest om Jylland, efter at Inger Støjberg har positioneret sig som undertrykt og marginaliseret midtjyde i en verden styret fra »de fine saloner« i København. Ve den journalist, som tør ytre ’b-ordet’ – bonderøv.

Ida Marie Odgaard

Debat
8. februar 2021

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj og ingen er lav nok til at flyve under radaren.

Donald McNeil I

Videnskabsjournalisten Donald McNeil, som for nylig blev indstillet til en pulitzerpris for sin dækning af pandemien, er blevet fyret fra The New York Times, fordi han under en studietur til Peru sagde ’n-ordet’ i forbindelse med en samtale om ’n-ordet’. Hvilket ’n-ord’ vides ikke.

Donald McNeil II

McNeil slap først med en advarsel, inden 150 ansatte på avisen skrev en fælles protestskrivelse mod deres kollega, som de mener også i andre tilfælde har ytret sig ufølsomt. Så blev han fyret og måtte på Twitter bekende sine synder og bede om tilgivelse. »Jeg har skuffet jer alle,« skriver han.

Donald McNeil III

Som altid i denne type sagers bizart forudsigelige økosystem, ruller der nu en ny bølge af forargelse – forargelsen over den oprindelige forargelse. Kritikere mener, at Times lader sig styre af moralsk nypuritanisme og identitetspolitisk hysteri.

Inger Støjberg

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Jens Frederik Drivsholm

Inger Støjberg er da ikke 'bonde' - hun er magtarrogant som 'en herremand'. Adlen mente jo ikke, at loven gjalt for dem.
Hvis 'bare' Løkke Rasmussens regering havde tilladt "En næse" for overtrædelse af Forvaltningsloven, så var det jo aldrig kommet så vidt.
IS har selv pisket stormen i sit vandglas.

Lars Løfgren, Lone Hansen, Thomas Tanghus, Lillian Larsen, Per Klüver, Jørgen Mathiasen, Eva Schwanenflügel, Steffen Gliese, Werner Gass og Ete Forchhammer anbefalede denne kommentar
Ete Forchhammer

Jeg ville så gerne se nogle billeder af de der københavnske "saloner"...

Lone Hansen, Per Klüver, Jørgen Mathiasen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar

IS. snobber nedad. For hende er det ekskluderende, hvis man kommer fra Hovedstaden, er akademiker eller læser Information.

Lone Hansen, Carsten Munk, Jørgen Mathiasen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Maj-Britt Kent Hansen

Latterligt med al den snak om hjemmebag og fødder, der er plantet i den jyske muld.

Lone Hansen, Carsten Munk, Jørgen Mathiasen og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Den jyske muld er fermenteret i en vis hjerne.

Jørgen Mathiasen

Evas sidste kommentar er lidt for avanceret til mig, især hvis den skal betyde, at "Støjberg har jord i hovedet". Det ville jeg ikke sige om en så ubehagelig populist og magtfordrejer som hende.

Christian Mondrup og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Eva Schwanenflügel

Jørgen, min kommentar skal snarere henlede til, at Jylland ingenlunde er Inger Støjbergs enedamedømme, men at hun har fået mulden på hjernen, hvor den ingenlunde hører hjemme såfremt hun vil fremme ligheden imellem land og by.

Tværtimod forsøger hun at øge en imaginær splittelse, der er udvokset af at hjernen er fermenteret i det landbrugsprodukt, der lugter mest.

Bjørn Pedersen, Jørgen Mathiasen, Lillian Larsen og Carsten Munk anbefalede denne kommentar
Lillian Larsen

Hver gang jeg hører ordene "med fødderne solidt plantet i den jyske muld", får jeg et billede af en person der ikke er i stand til at flytte sig.

Ete Forchhammer , Herdis Weins, Christian Mondrup og Eva Schwanenflügel anbefalede denne kommentar
Thomas Tanghus

Hov hov, ikke fornærme Bonderøven. Frank er god nok ;)

Birger Bartholomæussen, Eva Schwanenflügel, Lone Hansen, Herdis Weins og Lillian Larsen anbefalede denne kommentar