Folk

Lars Lilholt forsøger sig med et karriereskifte: skal spille minkavler i komedieserie

Den nordjyske trubadur skal måle sit komiske talent op imod så store navne som Niels Hausgaard, Bodil Jørgensen og Frank Hvam
Bodil Jørgensen som Sonja og Lars Lilholt som Claus i ’Minkavlerne II’.

Bodil Jørgensen som Sonja og Lars Lilholt som Claus i ’Minkavlerne II’.

Per Arnesen

Debat
6. april 2021

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren.

Socialkammerater

»Det, man siger, er man selv, for det står i Aktuelt,« lyder en hårdnakket remse, men det passer ikke længere. I dag er det tyve år siden, A-pressens flagskib gik ind. En såre rudimentær arvtager findes i Avisen.dk

LO-medlemmer

Avisen.dk gør sig ihærdige anstrengelser for ikke at fremstå som tør partipresse for dem, der betaler. Tophistorier i går var: »Kvinder stripper på balkon i Dubai«, »Derfor stritter Rod Stewarts hår« og »Verdens farligste ost«.

Hunter Biden

Den amerikanske præsidents 51-årige søn udgiver i dag en erindringsbog, hvor han på 272 sider blandt andet beretter om misbrugsproblemer, familietragedier og erhvervsinteresser i Ukraine. Bogens titel lyder: ’Beautiful Things’.

Lars Lilholt

For turnerende trubadurer er det sløje coronatider med lukkede koncertscener, men den 68-årige nordjyde har en nødplan: Han debuterer nu som skuespiller i rollen som minkavler i TV 2-komedieserien ’Minkavlerne’.

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Lise Lotte Rahbek

Jeg glæder mig til næste sæson 'minkavlerne'.
Den første var sjov, plat og det bedste af det hele: De tager dialekt seriøst.
For nej, det er virkelig undergravende for enhver danskproduceret udsendelse, at man tror publikum ikke kan høre forskel på en nordjyde og en sjællænder, hvis evner i jysk er at tale med en ulden århusiansk dræven, som f.els visse skuespillere i 'badehotellet' eller "dræberne fra Nibe".
Sidstnævnte var så grel i sin undervurdering af publikum, at jeg slukkede efter 7½ minut.