Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren.
Alex Ahrendtsen I
En nat i det tidlige forår drømte Alex Ahrendtsen fra DF, at han købte en guitar på et loppemarked i en hal, hvor støvkorn dansede i sollyset fra vinduerne. Det viste sig, fortæller han til JyskeVestkysten, at guitaren var fortryllet og kunne forvandle ham fra amatør til virtuos.
Alex Ahrendtsen II
»Idet jeg begynder at spille, opstår der varme, flotte farver og kærlighed. Jo mere jeg spiller, jo bedre bliver jeg,« udtaler han til JyskeVestkysten. Oplevelsen af at gøre andre folk glade har fået ham til at indse, at han ikke vil genopstille til Folketinget.
Alex Ahrendtsen III
»At være folketingspolitiker gør ikke ret mange mennesker glade. Tværtimod gør det de fleste vrede, sure, kede af det, irriterede. Det kunne være rart at få et arbejde, hvor man gør folk glade,« udtaler drømmeren. Efter næste valg vil han gerne bruge sine sprogkundskaber.
Daði og Gagnamagnið
De islandske deltagere i årets Eurovision Song Contest har allerede gjort mange mennesker glade med sidste års nummer »Think about Things« og dette års nummer »10 Years«. Desværre kan de ikke komme til at optræde, fordi en i bandet har fået corona. I stedet vises en filmet prøve.
FOLK
Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.
Seneste artikler
Shhh … mine økonomiske hverv rager ikke vælgerne!
22. marts 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radarenShhh – ikke et ord til læreren om blodet i dine underbukser!
21. marts 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radarenPrins Joakim var ikke den eneste, der fik nyt job i sidste uge
20. marts 2023Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Åh ja - ikke et øje er tørt over Ahrendtsens bekendelser. Det er sandelig også en beskidt geschjæft han har deltaget i med fynd og klem. Han har gennem årene bidraget solidt til at svine vore muslimske medborgere til. Har ikke ladet en chanche gå fra sig.
Nu er det nok snarere udsigten til ikke at blive genvalgt der får ham til at trække stikket - og så gælde det jo om, at finde et påskud der ser humant ud.
Ahrendtsen er et klassisk eksempel på, at blot fordi folk har gået på uni er uddannet i de klassiske humaniora - så kan godt være en arg fremmedhader, der taler mod bedre vidende. Han er et lysende eksempel på, at det ikke er nok med lange uddannelser, og at den slags ikke sikrer mod at folk opfører sig usympatisk og hadefuldt mod andre - og især mod minoriteter.