Folk

Ingen pandekager hos farmor: Brian Holm gider ikke det der work life-balance

Hvis man vil blive til noget inden for cykelsporten, må man droppe familiefødselsdage og sølvbryllupper. Det mener Brian Holm, som heldigvis har sin kone til at få det hele til at fungere
»Jeg synes, at ens arbejde er vigtigere end familien,« siger Brian Holm, der for nylig glemte sin søns 18-års fødselsdag.

»Jeg synes, at ens arbejde er vigtigere end familien,« siger Brian Holm, der for nylig glemte sin søns 18-års fødselsdag.

Nils Meilvang

Debat
19. juli 2021

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren.

Brian Holm I

Den tidligere cykelrytter og nuværende sportsdirektør afslører i Berlingske, at han ikke giver meget for begrebet work life-balance. »Jeg synes, at ens arbejde er vigtigere end familien,« siger han, der for nylig glemte sin søns 18-års fødselsdag.

Brian Holm II

Hvis man vil blive til noget inden for cykelsporten, kan man ikke melde afbud på grund af familien, mener han. Heller ikke, hvis ens kone skal føde. »Hvad er det næste? Skal du også blive hjemme, fordi farmor laver pandekager? Hvor stopper det?«, spørger han.

Brian Holm III

Derfor nægtede han engang at være med, da cykelrytterne på et hold, han arbejdede for, sammen betalte en helikoptertur, så en af rytterne kunne komme hjem og besøge sit nyfødte barn. »Jeg sagde, at de gerne måtte skrive i brevet, at jeg gider ikke betale.«

Brian Holm IV

Selv cyklede han Tour de France tre dage efter sin søns fødsel. Måske er han gammeldags. »Men jeg har kendt min kone i 20 år. Det fungerer. Hun er glad. Jeg rejser meget, jeg er måske ikke så huslig altid. Min kone er der for mig, hun får det til at fungere.«

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Torben Pedersen

Charmerende fyr.
På det seneste er jeg begyndt at spørge folk, hvem de tror dukker op til deres begravelse. Meget, meget få tror på, at deres gamle arbejdsplads gør. De vil sandsynligvis end ikke opdage det. Du var der, du lagde en betalt indsats, du er ude - farvel. Tror Brian Holm selv på, at hans gamle cykelteams vil huske ham om 50 år?

ingemaje lange, Peter Høivang, Klas Bendtsen og Jesper Andersson anbefalede denne kommentar
Maj-Britt Kent Hansen

Gad vide, hvad Brian Holm, som i Deadline forleden aften anså Vingegaard for det allerstørste inden for cykelsporten, mener om selvsamme "fatter" på podiet med baby i gult på armen?

Måske gider konen en dag ikke at ordne alting, mens manden som synes som uudholdelig og en kæmpeegoist og suser rundt i verden, glemmer sin søns fødselsdag og ikke gider at betale til en holdkammerat, der viser mere ansvar og ønsker at besøge sin kone og nyfødte barn.
Den dag arbejdet ikke er der mere, er der sikkert ikke flere tilbage, der gider at have noget med ham at gøre