Folk

Scarlett Johansson og Amanda Knox skaber ballade i Hollywood

Scarlett Johansson er vred på Disney, og Amanda Knox er vred over, at hendes tragiske historie og liv bruges som inspiration for Hollywood-film
Scarlett Johansson føler sig snydt for et stort beløb, fordi hendes seneste film, Black Widow, kom på streaming og i biografen samtidig. Hendes løn, der var afhængig af billetsalg, blev dermed ikke så stor som forventet.

Scarlett Johansson føler sig snydt for et stort beløb, fordi hendes seneste film, Black Widow, kom på streaming og i biografen samtidig. Hendes løn, der var afhængig af billetsalg, blev dermed ikke så stor som forventet.

Robyn Beck

Debat
31. juli 2021

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren.

Scarlett Johansson I

Skuespilleren Scarlett Johansson lagde tirsdag sag an mod Disney. Hun føler sig snydt for et stort beløb, fordi hendes seneste film, Black Widow, kom på streaming og i biografen samtidig. Hendes løn, der var afhængig af billetsalg, blev dermed ikke så stor som forventet.

Scarlett Johansson II

Disney udtalte, at Scarlett Johansson havde fået, hvad hun kontraktuelt havde ret til, indtil videre 20 millioner dollar, og anklagede hende så for »hjerteløst at ignorere de forfærdelige, langvarige effekter af« pandemien. Det er altid interessant, når velhavende virksomheder trækker ’stakkel’-kortet.

Amanda Knox I

Der er mere ballade i Hollywood. Til sin seneste film, Stillwater, har Tom McCarthy ladet sig inspirere af Amanda Knox-sagen. Knox var en amerikansk studerende i Italien, der først blev dømt og siden frikendt for mordet på en bofælle. Knox er vred på McCarthy, fordi han ikke har talt med hende.

Amanda Knox II

»Tilhører mit navn mig? Mit ansigt? Hvad med mit liv? Min historie?« spørger Amanda Knox i en lang tråd på Twitter. »Jeg vender tilbage til de spørgsmål, fordi andre fortsætter med at profitere på mit navn, ansigt og historie uden mit samtykke.«

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Disney har modtaget 500 mill. dollars i Corona understøttelse fra den amerikanske stat så de kunne overleve, men har alligevel fyret medarbejdere hvor nogle har arbejdet for virksomheden i optil 25 - 30 år. De genhyres nu til startløn uden benefits.