Folk

Jurastuderende afleverede opgave 34 sekunder for sent og dumpede

»Jeg er ikke blevet mødt af et menneske, jeg har talt med en form for robot,« fortæller hun
Josefine Romanoff afleverede sin bachloropgave 34 sekunder for sent. Nu skal hun aflevere en ny, og det kan ikke være den samme, for så plagierer hun sig selv.

Josefine Romanoff afleverede sin bachloropgave 34 sekunder for sent. Nu skal hun aflevere en ny, og det kan ikke være den samme, for så plagierer hun sig selv.

Christian Ringbæk/Ritzau Scanpix

Debat
9. oktober 2021

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren.

Josefine Romanoff I

En jurastuderende på Københavns Universitet skulle aflevere sin bacheloropgave, men havde problemer med internetforbindelsen. Derfor uploadede hun den 34 sekunder for sent, skriver Uniavisen. Hun skulle have afleveret kl. 12:00. Hun afleverede kl. 12:00:34.

Kristian Cedervall Lauta

Jurister skal man ikke spøge med, så Josefine Romanoff fik at vide, at hun var dumpet og skulle til omprøve to måneder senere. Det kan virke rigidt, medgiver prodekan Kristian Cedervall Lauta, men »det er også sådan, resten af verden forholder sig til frister«.

Josefine Romanoff II

Men så kunne hun vel bare sende den samme opgave igen? Nix. For selv om opgaven var afleveret for sent, så var den registreret i plagiatkontrollen. Hvis Josefine Romanoff afleverede opgaven igen, ville hun derfor plagiere sig selv. Hun skulle skrive en ny.

Josefine Romanoff III

Josefine Romanoff fortæller, at hun har lært, at juraen har nogle begrænsninger, og at hun selv vil være en mere rummelig jurist, når hun er færdig: »Jeg er ikke blevet mødt af et menneske, jeg har talt med en form for robot, der bare læste op af nogle rigide regler«.

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Som "jurist" bør Josefine Romanoff vide at tidsfrister er meget absolutte. Der er tabt meget større tvister end Josefines på overskredne frister. Sådan er jura og jurister der kan vinde sager/ ankesaget på brudte frister. Ingen undskyldninger gælder.