Folk

FOLK: Stemmesedler i Københavns Kommune ramt af komplot

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Frihedspartiet er øjensynligt udsat for et komplot.

Frihedspartiet er øjensynligt udsat for et komplot.

Christian Lindgren

Debat
17. november 2021

Der er fejl på samtlige stemmesedler i Københavns Kommune. Og at den fejl rammer Frihedslisten, er vist ikke helt tilfældigt

Valgarrangører

Der var fejl på samtlige stemmesedler til kommunalvalget i Københavns Kommune. Ud for partiet Frihedslisten mangler den lille firkantede boks, man ellers normalt skal sætte sit kryds i ud for fire kandidater fra partiet.

Konspirationsfolk

At det lige præcis skulle være ud fra Frihedslisten, hvis kandidater gør sig i alverdens konspirationer og sammensværgelsesteorier, er en smule påfaldende. Det er vist ikke helt tilfældigt, som det plejer at lyde fra konspirationsfolket.

Per Brændgaard I

En af kandidaterne for Frihedslisten – den selvudnævnte krammeterapeut og corona-restriktionskritiker Per Brændgaard – er rasende: »Det er et klokkeklart forsøg på at manipulere med valgresultatet,« siger han til B.T.

Per Brændgaard II

Per Brændgaard mener overraskende nok heller ikke, at der er tale om en beklagelig fejl: »Der er nogen, der vil spænde ben for mig. Sådan noget her bliver sjældent opklaret – hvem skulle gøre det?« spørger han.

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Jeg må krybe til korset og bekende at det var mig der fejlede. Derfor lægger jeg mig fladt ned og undskylder overfor alle. Jeg har ikke før designet valgkort, men blev tvunget i job i København. Min frihed blev taget fra mig, jeg plejer at hoppe rundt ude på Amager.

Nu mangler der en lille firkantet boks, det er en smule påfaldende. Det var ikke et komplot, men er jeg lav nok til at flyve under radaren? Dette her er et klokkeklart forsøg på opklare hvad der sker, og nu er der nogen, der vil spænde ben for mig.

Men jeg er bare en lille sort kanin der hopper rundt og spiser gulerødder. Sådan noget her bliver sjældent opklaret – hvem skulle gøre det? Velkommen til FOLK i Informations daglige sladderspalte, i trænger til et kram, men hvem skulle gøre det? Fra Terapeuten