Klumme

Genkomsten af ’Sex and the City’ viser, at den midaldrende kvinde står i et umuligt dilemma

17 år er gået siden seneste sæson af Sex and the City. Nu er Sarah Jessica Parker tilbage med gråt hår og rynker – og er blevet mødt med hadefulde kommentarer. Alle kvinder stilles før eller siden over for det umulige dilemma mellem at illudere ungdom og blive latterliggjort eller acceptere alderens tegn og blive latterliggjort, skriver Mathilde Moestrup i denne klumme
Efter en lang pause Miranda, Carrie og Charlotte fra ’Sex and the City’ tilbage i serien ’And Just Like That’.

Efter en lang pause Miranda, Carrie og Charlotte fra ’Sex and the City’ tilbage i serien ’And Just Like That’.

Foto fra serien

Debat
17. november 2021

I starten af december vender Sex and the City tilbage i serieformat for første gang, siden den stoppede i 2004. I den forbindelse er internettet fuldt af billeder fra optagelserne, der har fundet sted i New York, billeder, der skal få folk, der elsker serien – ja, undertegnede er blandt dem – til at glæde sig ekstra meget til dyr haute couture, kække kommentarer og venindesamtaler om sex.

Visse billeder har dog floreret mere end andre, især et, hvor skuespilleren Sarah Jessica Parker, der portrætterer klummeskribenten Carrie Bradshaw, spiser frokost med sit grå hår sat op.

På billedet ser Parker unægteligt ældre ud, end hun gjorde i de tidlige 00’ere, men hun ligner også bare det, hun er: en utroligt velplejet 56-årig kvinde.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Hans Houmøller

Sikke et trist liv, klummeskribenten må leve, når de vigtigste værdier er det fysiske udseende, som skribenten tydeligvis går meget op i og beskriver i kommentaren.

Det er ikke rart at konstatere det som det vigtigste pejlemærke på ens vej gennem livet, det er snarere fattigt.

Jeg håber ikke det billede, der tegnes op, er dækkende for yngre kvinde generelt, for så er udviklingen da gået mere og hurtigere baglæns, end jeg troede.

Heldigvis kender jeg jeg kvinder i aldersgruppen, der har en helt anden fornuftig tilgang til, hvad der er vigtigt i livet, herunder udseende.

Malene Wiinblad

Hej Information, har I ikke nogen modne kvinder inden på redaktionen som kan skrive om de her emner? For kort tid siden var der en boganmeldelse hvor den kvindelige journalist skrev på et kunne man forstå uundgåeligt identitetstab når man som kvinde rammer de 50 år. Jeg forstod ikke hvad hun mente.

Skønheden kommer indefra, som vi alle ved, og så kommer det an på om man har noget at byde i livet. Hvis man har det skal man få opmærksomhed, hvis det er det, der tæller.