Folk

Højreekstremist er mere til Shakespeare end Jane Austen

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.
En ung brite, der var blevet pålagt af en domstol at læse læse klassisk, engelsk litteratur, satte »i nogen grad pris på Jane Austen«, har han forklaret til en dommer. Billedet her er fra filmatiseringen af Jane Austens ’Stolthed og fordom’ fra 2005.

En ung brite, der var blevet pålagt af en domstol at læse læse klassisk, engelsk litteratur, satte »i nogen grad pris på Jane Austen«, har han forklaret til en dommer. Billedet her er fra filmatiseringen af Jane Austens ’Stolthed og fordom’ fra 2005.

AFP / Archives

Debat
13. januar 2022

Og så går Dronning Margrethe forrest i klimakampen med en gnitrende ny, delvist eldrevet Bentley

Martin Vinfeldt: Der er drama i Veganerpartiet, hvor tidligere formand og medstifter Martin Vinfeldt er blevet ekskluderet for »krænkede adfærd af ikkeseksuel karakter«. Ifølge Vinfeldt selv er der tale om en rent politisk uenighed, fordi han er imod at »udskamme kødspisere«.

Dronning Margrethe II: Regenten har flere gange udtrykt bekymring for klimaet, senest ved årets nytårstale. Nu sætter hun, som B.T. formulerer det, »handling bag ordene«. Hun har nemlig erhvervet sig en delvist eldrevet Bentley Bentayga Hybrid. Alle må gøre ofre i den grønne sags tjeneste.

Ben John I: Og så er der nyt i den udprægede britiske historie om en ung højreekstremist, som sidste år blev pålagt at læse klassisk, engelsk litteratur efter en dom for at have bombemanualer på sin computer. »Du kommer til at forklare mig, hvad du har læst, og jeg vil høre dig i det,« sagde dommeren.

Ben John II: Efter en tur rundt i den litterære kanon skulle han forklare sig ved en høring i sidste uge. »Jeg havde større fornøjelse af Shakespeare end af Jane Austen, men jeg satte stadig i nogen grad pris på Austen,« forklarede han. »Well, det betragter jeg som opløftende,« erklærede dommeren.

Serie

FOLK

Informations egen sladderspalte, hvor ingen er for høj eller lav nok til at flyve under radaren. Et uundværligt og personorienteret nyhedsoverblik.

Seneste artikler

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her