Folk

Trine Bramsen lover, at Danmark vil forsvare Baltikum – men har ingen kampklar brigade

Velkommen til FOLK, Informations daglige sladderspalte, hvor ingen er for høj, og ingen er lav nok til at flyve under radaren
Forsvarsminister Trine Bramsen (S).

Forsvarsminister Trine Bramsen (S).

Kenzo Tribouillard

Debat
10. januar 2022

Tidligst i 2024 kan hæren stille med en kampklar brigade. Alligevel tøver forsvarsministeren ikke med at signalere dansk kampvilje, skulle Putins Rusland lade sig friste til at genbesætte de baltiske randstater

Lia Thomas: Medaljehøsten i USA’s universitetsmesterskaber i kvindesvømning, der afholdes i just disse dage, ser ud til alene at blive afgjort mellem transgendersvømmere – især ovennævnte fra Penn University sætter bassinrekorder.

Idrætskvinder: Hjemlige transgenderatleter skal ikke regne med at gøre rent medaljebord. Efter to års betænkningstid har Dansk Idrætsforbund besluttet at vægte lige konkurrencevilkår for »den væsentligt større gruppe af biologisk fødte kvinder«.

Sdrjan Djokovic: Den serbiske tennisverdensetters far er mere end almindelig fortørnet over karantæneinterneringen af sønnike i Melbourne: »Jesus blev korsfæstet, men holdt stand og lever stadig blandt os. Nu vil de korsfæste Novak på samme måde.«

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Trine Barmsen er nok den mest fejlcastede krigsminister vi endnu har haft i nyere tid. Hun aner ikke en hylende fis om sit område, fornylig skrev hun i Politikken, at NATO skam ikke inddæmmede Rusland - "kun seks procent af Ruslands grænser stødte op til et NATO-land" - så kom ikke her.
Det falder også tilbage på hende, at hun er ansvarlig for at sende en fregat til Guinea-bugten uden at have relevante udleveringsaftaler klar for evt. tilfangetagne "pirater". Og endelig har hun ikke evnet at rydde op i hærledelsens mange venner- og familieforhold.
Det falder tilbage på Mette Frederiksen at hun hr udnævnt en så uduelig person til posten.

Jeg aner ikke hor god eller dårlig hun er- men hun vil kæmpe helt som borgmesteren i Kiev!
Vi kan jo så håbe at alle på denne klode som vil slås iværksat af syge ledere, lader lederne begynde i stedet for at beskytte sig selv! Gad vide om krigene så ikke er slut!
Det er sgu så let at hade på papir for reelt skal vores ledere nok ikke nyde noget-det har de folk til
Undskyld jeg blev lidt vred- Uanset om hun har soldater eller ej fører det kun til lidelse!

Men Viggo - du læser da den samme avis som jeg gør, så...?

Arne Lund:
Jja, men vi læser måske ikke de same artikler :)
Men måske vi er enige alligevel- jeg vil bare ikke anbefale eller bifalde en eneste kanon eller jager til at lege stærk land. Men hvad ved jeg og hvad bestemmer jeg! Fri mig for krigsretorik, havde lig e håbet at jeg kunne undgå frygten for krig i mit liv og også mine efterkommere!