Klumme

Vaccinereklamer til børn skaber mistillid til myndighederne

Myndighedernes vaccinekommunikation under pandemien startede godt, men er endt dårligt. Bunden er foreløbig nået med følelsesladede og manipulerende reklamefilm for børnevaccinationer, som børnene selv er blevet eksponeret for, når de spiller spil eller ser videoer på nettet, skriver journalist Kristian Villesen i dette debatindlæg
Jeg ville altså gerne have vidst, at Sundhedsstyrelsen havde henvendt sig direkte til mine børn, inden jeg talte vaccine med dem, skriver Kristian Villesen.

Jeg ville altså gerne have vidst, at Sundhedsstyrelsen havde henvendt sig direkte til mine børn, inden jeg talte vaccine med dem, skriver Kristian Villesen.

Jon Cherry

Debat
27. januar 2022

Vi forældre har i de seneste uger skullet træffe et svært valgt, nemlig om vi skal vaccinere vores børn imod COVID-19 eller lade være. Hvad de færreste formentlig har vidst, er, at staten har sendt følelsesladede videoer, som opfordrer til vaccination, direkte ud til vores børn. De er dukket op, når de har spillet spil i apps eller set videoer på YouTube. Det er programmet Mette & Magten på 24Syv, som har afdækket historien, og jeg hører selv til dem, som ikke vidste, at filmene fandtes, og at mine børn har set dem. Men det har de. Min mellemste på ni år kunne recitere en af dem udenad.

Elliot har smittet mor

Filmene er langtfra uskyldige. I den ene møder vi Marla på syv år og Elliot på ni. Deres mor er gravid, og vi får at vide, at Elliot allerede har smittet hende én gang, hvilket »højst sandsynligt kunne have været undgået, hvis Elliot havde været vaccineret, og det ønsker vi ikke skal ske for andre,« som faren siger.

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Prøv en måned gratis.

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Henning Kjær

Kristian Villesen.
Du beklager at myndigheder har påvirket dine børn uden din viden, du ved åbenbart ikke hvad og hvem der i det hele taget påvirker dine børn. Det er noget du hører i medierne. Det kan betyde at alle mulige andre personer, organisationer og virksomheder kan påvirke dine børn uden din viden. Det kan også være antivaxer, abortmodstandere, veganere, politiske partier.
Måske du skulle have talt med dine børn om vacciner for længe siden. Hvad har du ventet på?